پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

سلام.
اینجا آسمان قلب من است جایی که در آن پرواز می کنم. ابرهای تخیلاتم، نم نم غصه هایم، برق نگرانی هایم، و نسیم امیدهایم را در آن خواهم دید. . مهدی خورشید این آسمان
مهدی جان
در مسلک ما معنی پرواز چنین است
بابال شکسته به هوای تو پریدن



از آنجا که اسلام دینی سیاسی ست بدون شک من به مسائل سیاسی هم خواهم پرداخت.




دوستان عزیزم که به این آسمان سر می زنند؛ لطف کنند و از درج نظراتی همچون عالی، خوب بود، حرف نداشت، ++(با هر تعدادی)، لذت بردم و ... خود داری کنند!تا الان تایید شده و البته پرواز سپید، از نویسندگان این نظرات به خاطر حسن نیتشون به شدت سپاس گذار بوده و هست! ولی این دست نظرات، همیشه نویسنده وبلاگ رو به شدت دچار رعد و برق روانی کرده است! اگر واقعا از مطلبی لذت بردید اما حرفی برای گفتن نداشتید لطفا فقط به ذکر یک صلوات اکتفا کنید! خیلی خیلی ممنونم.



*اگر بتوانیم بال‌های عاطفۀ خود را برای عموم مردم بگشاییم، پرواز خواهیم کرد و اگر مانند ابرها بر سر همۀ انسانها سایه بیفکنیم، باران خواهیم شد



اگر از بالا نگاه کنیم مشکلات را کوچک خواهیم دید و هرچه بالاتر برویم جاذبۀ زمین برای ما کمتر خواهد شد، آنگاه می‌توانیم پرواز را تمرین کنیم.*
* استاد پناهان*

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

بصیرت

چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷ ق.ظ
تبیین گوشه ای از نامه اخیر مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در مورد برجام:

 1. قبلا رئیس جمهور نسبت به تیم مذاکره کننده گفتند:

«اعضای تیم هسته‌ای ما با تسلط بر فن مذاکره و اتکا به علم و دانش، شهامت، اعتماد به نفس بالا و توکل به خدا، دستاورد بزرگی را برای کشور رقم زدند»، «اگر بهترین و اندیشمندترین مذاکره کننده در بخش سیاسی، فنی و اقتصادی را به کار نمیگرفتیم، قطعا ما در مذاکرات موفق نمیشدیم».
 
2. قبلا مقام معظم رهبری نسبت به تیم مذاکره کننده فرمودند:
«بنده به مجریان امر (تیم مذاکره کننده) اعتماد دارم ... اینها (تیم مذاکره کننده) افرادی هستند مورد اعتماد ما» و «امین، غیور، شجاع، متدین» هستند.
 3. در قسمتی از نامه اخیر معظم له آمده است:
«محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است،
دچار نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری و موارد متعدّدی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه،‌ میتواند به خسارتهای بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود».
4. معظم له در انتهای این نامه فرمودند:
«وجود پیچیدگی‌ها و ابهامها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلّفات و فریب‌کاری در طرف مقابل، به ویژه آمریکا، ایجاب میکند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند، برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهّدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است،‌ تشکیل شود».
یعنی درست است که تیم مذاکره کننده، «امین، غیور، شجاع، متدین و مورد اعتماد» است، ولی «قوی و آگاه و هوشمند» نیست و از خطوط قرمز نیز عبور کرده و توان ایستادگی در برابر 5+1 را ندارد و نتیجه این مذاکره (نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری ... وجود پیچیدگی‌ها و ابهامها در متن برجام) نشان داده که اینگونه نیست و برای ادامه راه، دیگر نیازی به این تیم «ضعیف و ناآکاه و ناهوشمند» نیست. لذا لازم است هیئتی جدید تشکیل شود نا نقش بهتری در اجرای این برجام داشته باشد و خطوط قرمز مطرح شده توسط معظم له را نیز رعایت نماید.


5. معظم له در ادامه فرمودند:
«ترکیب و وظایف این هیئت، باید در شورای عالی امنیت ملی تعیین و تصویب شود».
آیا میدانید این جمله یعنی چه؟!!! انقلابیون میدانند! ولی لازم است حقوقدانان نیز بدانند. معنای خیلی عظیمی دارد!!! یعنی جناب آقای روحانی! از زحمات شما تقدیر و تشکر میگردد:
الف) تیم مذاکره کننده شما، تجربه خوبی پس نداد و خوب از آب در نیامد؛ لذا باید تیم تغییر نماید.
ب) چون شما این تیم را انتخاب کرده اید و نتیجه کار شما و سپردن کار به شما نیز مشخص شد (نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری ... وجود پیچیدگی‌ها و ابهامها در متن برجام ... در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه،‌ میتواند به خسارتهای بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود)، پس هیئت جدید «قوی و آگاه و هوشمند» را نیز دیگر نباید شما انتخاب نمایید و باید به کسی دیگر سپرده شود و آن فقط شورای عالی امنیت ملی است که ترکیب و وظائف آن را نیز باید آن نهاد تصویب نماید؛ نه شما.
نتیجه:
مقام معظم رهبری، خیلی محترمانه فرمودند که نه تیم مذاکره کننده قبلی باید ادامه دهنده راه باشد و نه رئیس جمهور باید تیم جدید را انتخاب نماید؛ چون هر دو، نسبت به دشمن، «ضعیف، ناآگاه و ناهوشمندانه» عمل کردند و رکب خوردند.
آیا تا به حال به این نکته توجه کرده بودید!

نظرات  (۲)

عه،  کن متن و قبلا خونده بودم
فک کردم منظور آقا اینه که یه ناظر بین المللی،  بیاد بر کل قضیه نظارت کنه
اصلا اینارو نفهمیده بودم
ممنون

پاسخ:
این پست مال خودمه!!
تو چه جور قبلا خونده بودی؟!!

۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۹:۳۱ محمد محمدیان
مقام معظم رهبری بارها در مورد برجام توضیحاتی ارائه نمودند که در آن به بی اعتمادی به امریکا اشاره نمودند


شک نکنید این برجام نافرجام خواهد ماند
و در این برجام نافرجام هزینه های بی شماری چون عقب ماندگی و عدم پیشرفت در صنعت هسته ای و ... خواهیم داد .

کاش دولت کمی بیشتر به حرفها و صحبت های رهبری گوش میداد
پاسخ:
عیب نداره. هر تجربه ای بهایی داره.
باید مردم ما اون قدر بها بپردازند تا بفهمند که فقط لباسس روحانیت یا فقط خوب حرف زدن یا ایجاد شانتاژ تبلیغاتی دلیل بر اصلح بودن نیست!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">