پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

سلام.
اینجا آسمان قلب من است جایی که در آن پرواز می کنم. ابرهای تخیلاتم، نم نم غصه هایم، برق نگرانی هایم، و نسیم امیدهایم را در آن خواهم دید. . مهدی خورشید این آسمان
مهدی جان
در مسلک ما معنی پرواز چنین است
بابال شکسته به هوای تو پریدن



از آنجا که اسلام دینی سیاسی ست بدون شک من به مسائل سیاسی هم خواهم پرداخت.




دوستان عزیزم که به این آسمان سر می زنند؛ لطف کنند و از درج نظراتی همچون عالی، خوب بود، حرف نداشت، ++(با هر تعدادی)، لذت بردم و ... خود داری کنند!تا الان تایید شده و البته پرواز سپید، از نویسندگان این نظرات به خاطر حسن نیتشون به شدت سپاس گذار بوده و هست! ولی این دست نظرات، همیشه نویسنده وبلاگ رو به شدت دچار رعد و برق روانی کرده است! اگر واقعا از مطلبی لذت بردید اما حرفی برای گفتن نداشتید لطفا فقط به ذکر یک صلوات اکتفا کنید! خیلی خیلی ممنونم.



*اگر بتوانیم بال‌های عاطفۀ خود را برای عموم مردم بگشاییم، پرواز خواهیم کرد و اگر مانند ابرها بر سر همۀ انسانها سایه بیفکنیم، باران خواهیم شد



اگر از بالا نگاه کنیم مشکلات را کوچک خواهیم دید و هرچه بالاتر برویم جاذبۀ زمین برای ما کمتر خواهد شد، آنگاه می‌توانیم پرواز را تمرین کنیم.*
* استاد پناهان*

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

از زن بودنم ناراحتم

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۱۴ ب.ظ

(این پست اصلا یک پست فمینیستی نیست!! اشتباه نکنید!)
امروز اصلا از زن بودن خودم راضی نیستم!

چون اگر مرد بودنم الان سوریه بودم...

اگر مرد بودم الان عراق بودم...

اگر مرد بودم الان وسط خیابون داشتم تبلیغ دین میکردم بدون هیچ چشمداشتی بدون هیچ قضاوت شدنی...

اگر مرد بودم الان مسئول ارامش کس دیگه(به اون شدتی که یه زن مسئوله) نبودم میتونستم کمتر توی خونه باشم...

اگر مرد بودم مسئول تربیت بچه م نبودم و لازم نبود به خاطر زیر ساخت های غلط اجتماعی و نبود امکانات کمکی برای مادران شاغل توی خونه بمونم...

اگر مرد بودم این قدر قدرت بدنیم کم نبود و لازم نبود نگران خیلی مسائل باشم...

اگر مرد بودم وقتی برای تبلیغ به یه منطقه مرزی میرفتم کسی نگران من نمیشد!

از اون دست نگرانی ای که برای یه زنه فقط...

اگه یه مرد بودم لازم نبود برای رفتنم از کسی اجازه بگیرم و اون قدر توی این اجازه گرفتن بمونم که سه سال طول بکشه و سه سال درد بکشم...

اگه مرد بودم وقتی توی منطقه بودم راحت نصفه شبا مسجد میرفتم نه این که به خاطر مسجد رفتنم توی شبا مؤاخذه بشم!!

اگه من یه مرد بودم خیلی کارا رو انجام میدادم...خیلی کارا

نمیدونم وقتی من یه زنم چرا باید این همه درد بکشم...

وقتی نمیتونم این درد ها رو درمان کنم...

من الان فقط میتونم مثل مادرم داد بکشم و ناله کنم...

امسال روز زنم برام بیت الاحزان بسازید چون من مادری هستم که مردان جامعه م خوابیده اند...

فقط بهم اجازه بدید که ناله کنم...

شاید کسی جایی روزی از خوابش بیدار بشه...

امسال من از زن بودنم ناراحتم چون مردهای جامعه من خوابن و من به هزار دلیل موجه و غیر موجه نمیتونم کاری بکنم...

فقط میتونم توی مسجدی که اجازه ندارم ناله بزنم شاید ستون های مسجد صدامو بشنون...

امسال از زن بودنم ناراحتم چون تا خواستم تکون بخورم فهمیدم که نمیتونم دیگه جایی برم و کاری بکنم!

چون من یک زنم...

نمیدونم مردای جامعه من برای روز زن... روز مادر... به مادر کاینات چی میخوان هدیه بدن...

وقتی همشون خوابن...

وقتی پسر این مادر در زندان غیبته...

وقتی سید علی مون، پسر دیگه این مادر، وای غریبی میزنه...

نمیدونم اصلا حضرت مادر امروز که روز مادره از ما راضی هست یانه...

چه برسه به این که هدیه ما رو قبول کنه...

نمیدونم...


پ.ن: این پست رو ویرایش نشده تحویلتون میدم چون امسال از نوشتن هم ناراحتم...

بعدا نوشت: من از وظایف زنانه خودم ناراضی نیستم! من از وضعیتی که دارم میبینم توی جامعه ام و خواب بودن مردای جامعه وقتی بعضی گره ها فقط به دست مردان باز میشه ناراضی ام. این که چیزایی رو دبدم و خواب بودن مردان رو هم دیدم این منو ناراضی میکنه. وگرنه من به زن بودنم افتخار میکنم!!
حسرت میخورم که مردی این قدر بیدار نیست که ناله بزنهاگرم هست به عدد انگشتان دست نیست...

محدودیت های زنانه برای من امتیازه در واقع.. ولی اگر مردان جامعه من خواب باشن فقط میتونم ناله کنم میتونم صبر کنم تا روزی برسه که مردان جامعه من بیدار بشن. مثل حضرت مادر.. کاری که حضرت کردن در بعد زنانه کار درستی بود. اما اگر یه مرد بودن هم نمیتونستن این کار رو بکنن و هم همچین کاری نمی کردن...یه مرد وقتی دین در خطره جامعه در خطره چه کار باید بکنه؟؟!!! همون کاری که یه زن میکنه؟! همون قدر وظیفه داره؟!!

من در واقع از مردان خواب جامعه خودم ناراضی ام!!

دین داره به تاراج میره اما مردان جامعه من ترس دارن داد بزنن... مگر عده ای انگشت شمار.


نظرات  (۲۶)

و اینکه نمیدونم حضرت مادر نسبت به این حرف ها چه حالی دارند، شاکی، ناراحت، ... نمیدانم
اما میدانم حرف های خوبی نبود...
+
روز بزرگداشت مقام زن در سایه ی ولادت حضرت مادر، مبارک...
پاسخ:
حرف خوبی نبود یعنی حرفم بد بود یا تلخ بود؟!
چشمای خواب زده مردمم رو دارم میبینم...
همیشه روز جشن فقط باید سرخوش بود؟!
شاید اگر مرد بودیم میرفتیم اون جاهایی که میگید
ولی بعضی مردا ام اونقد بی غیرت شدن که ادم از مرد بودن هم زده میشه.

پاسخ:
دقیقا حرفم همینه! چرا مردا اون قدری که قدرت دارن کار نمیکنن؟؟!
من زنم کارم چیز دیگه ست.. من که نباید برم منطقه مرزی؟ من باید اونقدر جامعه م از مرد دغدغه مند پر باشه که راحت بدون هیچ نگرانی ای توی خونه بشینم بچه مو بزرگ کنم.....
چرا مردا این جوری شدن؟!
چرا خوابن؟ اون قدر که من زن باید برم بیرون از خونه و داد بزنم؟!!
چرا اگر مردی دغدغه داششته باشه از شدت ناراحتی وتنهایی باید مریض بشه؟؟!!!
چرا مردای دغدغه مند مثل آقامون علی علیه السلام باید خونه نشین بشن؟؟!!!
همیشه که عید توی خوشی و بی خیالی نباید باشه!


روزتون مبارک...
پاسخ:
سلامت باشید.
ممنونم
:)
کاش مرد هامون وظیفه شناس بودند و زن های ما مرد پَرور...

میلاد کوثر نور مبارک و روزتان گرامی. 
پاسخ:
کاااششش..
به خدا از زن ها هم دلمون خونه...به جای مرد  یه موجود وابسته الکی خوش تربیت کردن که حتی زیر بار مسئولیت خانواده هم نمیره!!
این تربیت غلط مادراییه که به جای گفتن: "برو پسرم مهم حفظ دین و جامعه ست" میگن ای وای شیرمو حلالت نمیکنم اگه بری برای جهاد.."
به خدا دلم ازز زنای و مادرای عافیت طلب راحت طلب هم خونه!
روز زن و مادر مرد پرور مبارک!
روز مادران شیر دل شهدا مبارک!
روز همسران قدرتمند شهدا مبارک
به این زنان باید روز ولادت حضرت مادر س رو تبریک گفت!
سلام

من و شما تازه بیدار شدیم داد و هوارمون بالاست... کسانی که از قبل انقلاب متوجه شدن باید چکار بکنن و تا همین حالا دارن خون دل میخورن... باید پای صحبتهای اونها هم نشست...

یه طلبه جوانی حدود سی و چند ساله... نهایتا چهل سال... در مشهد بر علیه یک مکتب فکری که در حوزه های مشهد خیلی هم قدرت داره کتابی نوشت و خواست چاپ کنه که اون صاحبان اون مکتب با نفوذی که در ارشاد مشهد داشتن اجازه چاپ بهش ندادن... اون طلبه مجبور شد بیاد تهران و از تهران مجوز بگیره که تهران هم داشتن مانع میشدن برای چاپ که بلاخره با نامه هایی به رهبر تونست مجوز چاپ بگیره که اون صاحبان نفوذ به رهبر هم گفتن اون کتاب نباید چاپ بشه که گویا آقا جواب دادن بذارید کتاب چاپ بشه اگر شما نقدی داشتید در جواب کتاب ایشون کتابی دیگه بنویسید...

این جوون با رهبر دیداری داشتن و از معضلات کار فرهنگی گله کردن... رهبر به ایشون فرمود شما فکر کنید الان قبل از انقلاب هست چطور ما از توی زیر زمینها و مخفیگاهها اعلامیه چاپ میکردیم؟... در فرهنگ باید اینطوری کار کرد... انتظار نداشته باشید از شما استقبال کنن...

ناله های شما حقه اما اگر نتونید جامع ببینید نمی تونید درست کار کنید... نمی تونید درست فرزند تربیت کنید...

کسانی که جامع نگر بودن توی چند دهه فعالیتشون خیلی کارها کردن... خیلی... منتها چون اهل آمار دادن نیستن دیده نمیشن...
خیلی نتایج خوبی گرفتن... منتها عرض کردم در جامعه ای که امام زمانی هست عموم باید رشد کنن... عموم باید امتحان بشن... باید بازی بخورن باید سرشون به سنگ بخوره باید نتیجه اشتباهاتشون رو ببینن... باید از جهل خودشون به ستوه در بیان و واقعا تعالی رو بخوان... با سلام و صلوات درست نمیشه... ابتلائات لازمه...
اگر شما جامع نشید فقط یک کفه ترازو رو میبینید... فقط اشتباه مردم رو میبینید... فقط ضربه زدن مردم به خاطر جهلشون رو میبینید... اما ولی خدا نه تنها اون اشتباه رو میبینه بلکه عواقب اشتباه مردم رو هم میبینه لذا دردش بیش از ما هست اما حرکت کلی اجتماع رو هم میبینه... لذا دست پاچه نمیشه...

حالا سوال من از شما اینه: اگر مرد بودید و میرفتید به همه جا برای تبلیغ و خیلی ها هم دور شما جمع میشدن بر اساس شور اما خدا به شما چشم باطنی میداد و میدیدید همه این انسانهای مشتاق در بزنگاهها مسیرشون عوض میشه... چه میکردید... همین دردی که شما از در خانه ماندن میکشید اولیا الله از همت نداشتن مردم میکشن... حضرت علی روی منبر جلوی مردم گریه میکرد که چرا حرف گوش نمیکنید... من شدم ماموم شما و شما شدید امام من... 
یه بزرگواری از قول امام خمینی میگفت:
امام یه وقتی فرمود ما در سال 42 یه خبطی کردیم که نتیجه اش 15 سال حبس و تبعید شد... خبط این بود که در سال 42 با استقبال مردم به ذهنم آمد که این همه مردم پای کار هستن پس ما می تونیم شاه رو بندازیم بیرون...

لحظه ای از حول و قوه الهی غافل شدم و حضور مردم رو دیدم... نتیجه اش شد 15 سال تبعید و زندان و حبس و نفی بلد...

شما دارید نیمه خالی لیوان رو میبینید... تازه همه اش را هم نه ... بخشی از نیمه خالی رو دارید میبینید...
سعی کنید جامع باشید تا ببنید به عنوان یک زن چه شگفتی هایی می آفرینید...
من دوستانی رو میشناسم که 10 الی 12 سال از من بزرگتر هستن... از سپاهی گرفته تا استاد دانشگاه و ... کسانی که واقعا بصیر هستن... واقعا نورانی هستن...
معلمشون یک زن بوده و هست... یک زن
اوون زن یکی بود مثل شما... اما با خودش کار کرد... عالمه شد...
خود من امسال در مشهد به امام رضا عرض کردم اگر خیری میخواهید به من بدید، بدید به این زن عالمه و من از کانال این زن بگیرم... هر چه هم تا حالا فهمیدم از برکت وجودی همین زن دارم... این زن هم شوهر داره هم چند تا بچه داره... دیگه سنی هم ازش رفته... حدود شصت سال... اما چه زنی!!!!
پس یک زن خیلی کارها میتونه بکنه... شما برای خدا باشید تا خدا همه چیز رو برای شما رام کنه... 
شما زن بیدار باشید...
مردان بیدار هم هستن... زنان و مردان خواب زده هم هستن

نظام خلقته... هست... 
جامعیت لازم داریم برای در صراط بودن


پاسخ:
حرفاتونو کاملا قبول دارم منتها کار زن زمان بره و من نگاهم به این برش خاص از زمانه!
این زمان مهمه!
کار مرد در زمان حاضر و محدوده وسیعه ولی کار زن در گذر زمان و در محدوده کمتره...
من زن بودن رو دوست دارم اما الان امسال میگم کاش مرد بودم! توی یه محدوده زمانی خاص نه همیشه! الان به مرد نیاز داریم..مرد برش دار...
درد دارم به خدا!
دارم وسیع نگاه میکنم اما الان زن بودن من به کار نمیاد برای این چیزی که من ازش ناله میزنم زن بودن من به کار نمیاد!
اگه شما شنیدید که زن بودن شگفتی آفرینیه من دارم توی خونه میبینم!
وقتی به پسرم ناگاه میکنم همه بهشت رو میبینم...
شگفتی یعنی پسر من..
که خیلی از حالاتشو نمیگم..
اما ما الان مرد لازم داریم...
کجاست مرد بیدار...
زن بیدار هم کم داریم ولی الان مرد بیدار لازم داریم!
:(((
سلام و عیدتون مبارک

به این حد از دغدغه مندی و غیرت دینی تون غبطه میخورم
اما خواهر بزرگوار مسائل اجتماعی رو نباید یک بعدی نگاه کرد
نمی خوام بگم حرفهای شما اشتباهه که اینطور نیست ولی حرفهاتون یک بعد مسئله هست و یک بعد دیگه هم وجود داره
اگر امروز به قول شما مرد بیداری در جامعه نیست یک بعدش هم به زنان جامعه برمیگرده
به مادرانی که فرزندان بیدار تربیت نکردند
به همسرانی که به جای این که دغدغه ی دین برای خانواده خود داشته باشند دغدغه ی منزل و طلا و لباس و ماشین و تفاخر و آسایش و راحتی حداکثری و ... داشتند و مرد باید تمام وقت و عمرش رو در راه خواسته های خانواده بگذاره
به جای این که به فکر فرزندآوری و تربیت فرزندان مجاهد باشند به یکی دو فرزند اون هم بدون تربیت صحیح بسنده کردند و مشغول دنیای خودشون و یا کارهایی شدند که اولویت شرعی شون نبود
به دخترانی که به جای یاد گرفتن درس همسرداری و تربیت فرزند میرن سراغ دانشگاه و درس و تحصیلاتی که هیچ خط و ربطی با مسیر جهاد دینی شون نداره
میرن در جاهایی با حقوق کم مشغول به کار میشن که جای یک مرد که نون آور خانواده ای هست رو میگیرند و مرد باید برای شغل و درآمد و تشکیل خانواده به هر دری بزنه و عمری رو که باید به خدمت به دین بگذرونه به حرکت در پی حداقلیات زندگی بگذرونه
به همسرانی که نیازهای مرد رو نمی شناسند و به جای محبت و آرامش برای خانواده ی خودشون در پی خودخواهی و مادیات شخصی اند
شما ازدواج کردید و می فهمید که چقدر مردی که با خشکی و خشنی مسائل متعدد روبه رو میشه نیاز به آرامش داره و اگر این آرامش ذره ای خدشه دار بشه کل زندگی و مسائل مرد دچار مشکل میشه. مرد بی حوصله و عصبی میشه و ... و حتما می بینید که چقدر کم هستند زنانی که بتونند اونطور که باید از پس این وظیفه شون بر بیان...
یا به مادرانی برمیگرده که به جای دغدغه ی دینی در انتخاب همسر برای پسران شون دنبال چشم و ابرو و تحصیلات و مدرک و ثروت خانواده و ... هستند
یا به مادرانی که به جای دغدغه ی دینداری و اخلاق خواستگار به درجه ی مدرک و به شغل و درآمد و پس انداز و ... نگاه می کنند و حتما می دونید بخش عمده ای از مشکلات ازدواج جوانان ما نه به دختران و نه به پسران که به خانواده ها و عمدتا مادران که اغلب مسئول این کار هستند برمیگرده
و نیاز به گفتن نیست که چقدر از مشکلات و مفاسد جامعه از همین مسئله ی ازدواج نشأت میگیره

و از این دست مسائل و مشکلات زیاد هست. عرض کردم حرف شما درسته ولی باید این بعد رو هم در کنار صحبت هاتون بگذارید
هر کس باید در جایگاه خودش برای دینش مجاهدت کنه. همونطور که جامعه نیاز به مردان بیدار داره نیاز به زنان و مادران بیدار هم داره. چرا امروز که ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها هست کسی از سیره ی عملی ایشون برای زنان چیزی نمیگه و اغلب به فکر همین ظواهر و جشن و شادی و هدیه و ... هستند؟
ایشون در عمر کوتاهی که داشتند مدام یا باردار بودند و یا نوزاد شیرخوار داشتند و در نهایت هم هنگام بارداری مجروح شدند و به شهادت رسیدند. خب چند درصد از زنان مؤمنه جامعه ی ما به این اندازه به فرزندآوری و تربیت فرزندان صالح اهمیت میدند؟ خب سیره ی عملی حضرت زهرا سلام الله علیها همین هاست دیگه. بله زمانی که ضرورت ایجاب کرد ایشون شبانه در کنار حضرت علی علیه السلام سوار بر مرکب شدند و به درب خانه تک تک اهل مدینه رفتند و بیعت شون رو یادآوری کردند و ازشون طلب یاری امام رو کردند. زمانی که ضرورت ایجاب کرد به قول شما با گریه و ناله ی خودشون خواب غفلت اهل مدینه رو بر هم زدند و یا بر منبر رفتند و چنان خطابه ای ایراد کردند و ... .

یک اشکال بزرگ کار اینجاست که هر کس در پی خودخواهی و مسائل شخصی خودش هست نه به فکر دیگران نه به فکر دین و ولایت و تمدن سازی دینی و ... . همین فضای مجازی رو هم ببینیم واقعا چند درصد از ما بر خلاف خواسته های شخصی خودمون و صرفا بخاطر کمک به دیگران و هدایتشون و خدمت به دین و خلق خدا داریم اینجا فعالیت می کنیم؟ واقعا خیلی کم هستند چنین کسانی و اغلب میشه در مطالب و نظرات و جواب نظرات و ... رگه های از خودخواهی های شخصی رو دید
بابت طولانی شدن نظر عذرخواهی می کنم
پاسخ:
سلام
نظرتون عالی بود!
من توی پستم نمیتونستم و نمیخواستم مسائل رو باز بگم ولی دقیقا همین مسائل رو میبینم. اما یه چیزی که مهمه اینه که بازه زمانی ای که الان ما درش قرار گرفتیم نیاز به مردان بیدار بیشتر احساس میشه.
خب مسلما اگر مادران امروز ما بیدار نباشن همین تعداد مردان بیدار رو هم فردا نخواهیم داشت ولی در بازه زمانی حساس امروز ما به مردان نیاز داریم. البته بیداری زنان همیشه لازمه!

یه نکته دیگه ای که من از نظرتون میتونم برداشت کنم اینه که فرزند آوری و مادری هیچ منافاتی با فعالیت اجتماعی نداره که مثلا من رو به عنوان یه مادر تشویق به موندن توی خونه بکنن که چون مادری پس نباید فعالیت داشته باشی!
میدونید چند نفر توی این چند روز و روزهایی که نبودم به همسرم گفتن اون مادره چرا اجازه دادی بره منطقه مرزی؟ در صورتی که من اصول تربیتی رو در مورد پسرم تا اندازه قابل قبول رعایت میکنم! همسرم همراهم بود اما اطرافیان، منو همسرمو مورد هجوم حرف و انتقاد قرار دادن که چرا من(یه خانوم، یه مادر و همسر) چرا رفتم فعالیت کردم؟!!!
خب وقتی کسی همچین ایرادی به یه خانوم میگیره خودش باید کار کنه!
مردای جامعه ما هم خودشون خوابن و هم نمیذارن زنا کار کنن!
اینم عرض کنم. من یه بخش از معضل رو گفتم اگه قرار بود کامل بگم که خب مسلما مسائل اجتماعی و فرهنگی خیلی پیچیده و در هم تنیده هستن.

 تیک ناشناس رو بر نمیدارم؛ ولی اگر اسمتونو معلوم میکردید خیلی خوشحال تر میشدم!

محدودیت  سخته
پاسخ:
بله مخصوصا وقتی احساس کنی که لازمه کاری رو در زمان کوتاهی و خاصی انجام بدی...
فقط میتونم داد بزنم.
سلام
دیشب یه پست مخفیانه برای خودم نوشتم
درست عکس این پست شما
اگه دوست داشتی برات مینویسم
پاسخ:
سلام. دوست دارم بفرستید!
من توی وبلاگم معمولا این جور پستای بحث برانگیز نمیذارم ولی این یکی دیگه خیلی لازم بود!
ما انسان کم داریم!!!!!!!!!!!
۱۱ فروردين ۹۵ ، ۲۰:۲۵ دانشجوی کلاس اول دبستان
سلام

کاش من هم  ...

"باد تا رستگار شویم"
پاسخ:
سلام کاش همه بیدار بشیم! همه...
آخ که حرفای دل منو زدی ........
آخ .....
لینکش میکنم توی صفحه م (:
پاسخ:
آخ که حرفام خیلی سخته.. حتی دوست حرف منو بد متوجه میشه یا کم میبینه!
دارم زود داد میزنم ولی اگه زمان بگذره هم دیگه خیلی دیر میشه!
ممنونم البته میدونم خیلی بحث میشه...
آقای صالح،درود‌برشما.حرف های جالبی‌زدید.کاملا‌ موافقم.
پاسخ:
بله...
منم با ایشون خیلی موافقم و از این که نظرات خوبی زیر این پست نوشته شده خیلی خوشحالم!

مهم انجام تکلیف هست و هر کس در موقعیت خودش باید به تکلیفی که داره عمل کنه ان شاءالله خدا به حرمت خوبان جامعه نتیجه این شرایط حساس رو هم خیر قرار میده

در مورد قسمت دوم صحبت تون هم بنده به هیچ وجه منظورم این نبود که مادری با فعالیت اجتماعی و فرهنگی منافات داره. اتفاقا برعکس فکر می کنم مادری می تونه به بهترین وجه تربیت فرزند داشته باشه که از شرایط اجتماع آگاه باشه و با فرهنگ و مسائل سیاسی به بهترین وجه آشنا باشه و بصیرت داشته باشه و اتفاقا این فعالیت ها تا حدی لازم هم هست. کما اینکه سیره ی حضرت زهرا سلام الله علیها هم همین رو نشون میده. چه اون ضرورت هایی که ازش صحبت شد و چه پیش از اون که در بین زنان مدینه فعالیت زیادی داشتند و تربیت نیرو می کردند و ... .
منظور بنده فعالیت های بیهوده و گاهی حتی مضر مادران بود. بنده می شناسم مادری رو که یک مدت بچه ی شیرخوار خودش رو منزل مادر و مادرشوهر و ... میگذاشت می رفت دنبال فعالیت اقتصادی در حالی که کاملا تامین بود.

منتها در تمام شرایط باید اولویت ها و اهم وظایف خودمون رو بشناسیم و هیچ وقت ازشون غافل نشیم.


متشکرم اما واقعا چه تفاوتی داره شناس یا ناشناس بودن؟
پاسخ:
سلام
بله مهم انجام تکلیف هست حتی اگه اون عمل به تکلیف دیده نشه!
منظورم دید کلی اجتماع بود که حتی این نگاه غلط باعث شده مسئولین هم کمکی به فعالیت های مثمر ثمر و مفید خانوم هایی که مادر هستن نکنن.نظر شما که اینو نمیگفت برعکس اصلا حرف منو تایید میکردید.با گفتن سیره حضرت زهرا و این که ایشون با وجود بارداری به در خونه انصار و مهاجرین می رفتن تا حق ولایت امیرالمومنین رو به مردان یاداوری کنن...

قبول دارم..و این همون نگاه فمینیستی مضره که نزدیک بود منو هم به خاطر این پست به اون متهم کنن! :)
برای یه زن اولویت خانواده هست مخصوصا همسرش ...اگه از این دو بدون رضایتشون کم بذاره باید جوابگو باشه...
 ان شاء الله که غافل نباشیم!

خواهش... کلی عرض کردم. ولی خوب اگه مخاطبمو و طرف بحثمو بشناسم خب راحتترم...
البته توی اصل بحث تاثیری نداره.
دوست دارم بدونم طرف بحثم کیه..سختم میشه نشناسم طرف مقابلمو...
یه امر سلیقه ایه.. اگر دوست ندارید همین طور ناشناس نظر بذارید..نمی خوامم اذیتتون کنم!

۱۲ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۱۳ آفتابگردون ...
سلام
اصلا دلم نمیخواد مرد باشم.خیلی از ویژگی های ذاتی مردا برام غیر قابل تحمله و ازشون متنفرم...دلم میخواد اگه قراره یک موجود زنده باشم فقط زن باشم با همه لطافتاش و رنج هاش ...البته در مورد ساختار وجودی و همچنین نیازهای زن و بعضی ویژگی های جسمیش هنوز از خدا سوالای زیادی دارم....سوالایی که توی رشتمم جوابش نیست.الان چند وقته فکر میکنم ما دیگه چقدر بدبختیم که نمیتونیم حتی سوالامونم از امام زمانمون بپرسیم.
در مورد محدودیت های زن ها و اجازه گرفتن هم، فقط میتونم بهت بگم بحثش که میشه سردرد میگیرم و و هرگز دلم نمیخواد ازدواج کنم... 
پاسخ:
سلام
عزیزم پست اصلا حرفش همچین چیزی نیست! اگر من بحث اجازه گرفتن رو مطرح کردم برای اینه که بگم خانوما به خاطر همچین مسئله ای خیلی مسئولیتشون توی کارای اجتماعی کمتر از یه مرده پس نباید یه مرد اندازه یه خانوم کار کنه بلکه خیلی بیشتر باید به این مسئله اهمیت بده.
مسلما هر دستوری که از جانب خداست حتما حکمتی داره(الان وارد حکمتهای این دستورها نمیشم) و من چون به خدا اعتماد دارم این دستورها رو با کمال میل انجام میدم . حتی اگه با نفسم منافات داشته باشه.همین جوری به اندازه کافی منیت داریم بذار این جوری شکسته بشه یکم...
۱۳ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۱۳ آفتابگردون ...
منم یک زنم و مسلما راه احساسو برای رسیدن به خدا مقدمتر از عقل میدونم ولی در این مورد بذار عقلم پایه بشه.نمیتونم تعبدی جلو برم.
حکمتهایی که از جاهای مختلف شنیدم قانعم نمی کنه.نمی خوام شبهه برای کسی ایجاد کنم صد البته که خودمم مثل همه مسلمونای دیگه منتظر نشدم که از نظر عقلی برام روشن سه بعد انجامش بدم!!و دارم عمل میکنم چون وظیفمه و بخاطر اینکه خدا گفته و منم ادعای بندگیشو دارم. اما سوالام که مخصوص زمانه خودمونم هست پا برجاس... بگذریم 
پاسخ:
بحثش جدای بحث پست منه. بعدا میام وبلاگت میگم برات. ممنون از این که میای و بهم سر میزنی.
عجب پستی بود!

روزت مبارک بانوی مهربانی ها :)
پاسخ:
جدا؟!
اما اصلا بحث زن و مرد و کی بهتره کی بدتر نبود!
روز شما هم مبارک خانوم خوب! :)
یارب

سلام ..

سال نوتون مبارک باشه و ان شاءالله سالی سرشار از موفقیت، سلامتی و منور به نوز حضرت زهرا سلام الله علیها را تجربه کنید ..

با قسمتی از صحبت های حضرت مخالف هستم ..اتفاقاً به نظر بنده زن در جامعه تاثیر گذاری اش از مرد هم بیشتره ..به مراتب بیشتر ... ریشه مهمه نه شاخ و برگ ها که اگر ریشه نباشد شاخ و برگ خشک خواهند شد .
فی امان الله 
پاسخ:
سلام آقای گل حسنی! :)
از دیدن کامنتتون خوشحال شدم! :)
مسئله اصلا زن و مرد بودن و تقسیم وظایف نیست! مسئله اینه که من یه زنم و از نگاه خودم نگاه کردم. این که توی این برحه خاص صدای من به خاطر محدودیت هام به جایی نمیرسه اما مردان خیلی بیشتر میتونن کار بکنن ولی من نمیبینم حداقل...
درد مندی رو توی مردان اون قدر که باید نمیبینم!
در زنان هم نمیبینم ها ولی الان کار مردان لازمه! وسیع اما در زمان کوتاه...
سلام خاله خانم
سال نوتون مبارک
روز مادر براتون مبارک
ببخشید دیر کردم واقعا عذر می خوام
خاله ام رو هم دیروز رفتم عید دیدنی
انصافا بسیار خوشحال شد
(لبخند)
پاسخ:
سلام علی آقا! :)
سال نوی شما هم مبارک!
عیب نداره درک میکنم خیلی سرمون امسال شلوغ شده وسال شلوغی روبرومون داریم!
خدا رو شکر که خوشحالشون کردید!:)
اصلا اینطور نیست
به وظیفتون عمل کنید هر کجا که هستید
اصلا معلوم نبود اگر مرد بودید الان وظیفتون این کارها بود
می شود زن بود و دامنی معراجی داشت
پاسخ:
مسئله ناراحتی من از خوواب بودن مردا توی این برحه حساس زمانیه!
من میدونم کارم چیه و کارمو انجام میدم....
اما اگه مرد بودم، این جوری که مردای جامعه مون الان هستن، سعی می کردم نباشم! چون خیلی دارن کمک کاری میکنن!
توی همه ابعاد!
نمیخوام توهین کنم
عقاید هرکسی محترمه
اما به عنوان یک زن واسه کشورت
که اینهمه فقیر و مریض و کودک کار و... داره
چیکار کردی؟
تو هر جامعه ای هر کسی وظیفه ای داره
تبلیغ دین کار روحانیته
دفاع از سرزمین کار سرباز
وقتی نمیتونی بری جنگ
برو سرپرست یک بچه پرورشگاهی شو
پولشو نداری؟
گاهی برو باهاشون بازی کن
براشون جشن بگیر
اینا قراره چند سال دیگه زن و مرد بزرگ بشن
تربیت اینا کم از جهاد نیست
+ یکی از دلایلی که موافق ازدواج در سن بالا هستم
همین محدودیتیه که به واسطه همسر پیش میاد
چه برای مرد چه برای زن
برای زن ها بیشتر
اینجوری هم خود دوطرف اونقدر به درک میرسن 
که یکی هم تراز خودشون پیدا کنن
هم اجازه دخالت بیجا به کسی ندن
و هم آرزو هاشونو تو تجرد برآورده کنن
و حتی یک حداقل پس اندازی یه پسر میتونه جمع کنه که به پدر جفتشون وابسته نباشن.
پاسخ:
سلام
:) من این حرفای شما رو اصلا توهین تلقی نکردم!بلکه یه توصیه دلسوزانه بود برام...
البته که من این کارارو انجام میدم ان شاء الله بیشترم میشه به مرور.
اما اگه من که زنم و همه اون محدودیت های زنانه رو دارم این کارو انجام بدم یه مرد هم باید همین قدر کارکنه؟ مخصوصا توی بعد اجتماعی و سیاسی...
یه مرد وظیفه ش توی جامعه خیلی بیشتر و سنگینتره ولی واقعا مردای جامعه ما اونقدر دردمند هستن؟
میدونید چرا توی این پست روی مردا زوم کردم؟ چون این بخش از زمان خیلی حساسه...
مخصوصا در مسائل سیاسی...
کار یه زن زمانبره..تربیت بچه(چه بچه خودم چه بچه های بی سرپرست) زمانبره کار امروز فردا نیست اما وقتی ما به کار جهادی توی یه دوره یه ساله و دو ساله نیاز داریم.. در حدی که خواب شب و غذای روزمون مختل بشه این دیگه کار زن نیست! کار مرده!
الان وقت جنگه و مردای ما خوابن!
خوش به حال اون زنی که یه مرد بیدار کنار خودش داره وداره این مرد بیدار و دردمند رو تغذیه روحی و فکری و روانی میکنه اما الان هم زنامون خوابن هم مردامون که خواب بودن مردا داره بهمون ضربه سنگین میزنه!
نفرمایید... 
.
اگر زن هستید و دست و بالتان بسته
شما نعمتی دارید که ویشینیان، حتی انبیا الهی نداشته اند... 
فضای مجازی
بتوسط فضای مجازی می‌تونید کارهایی کنین بسی بزرگتر از جهاد در سوریه!!! 
کتاب بخونید
کتاب بنویسید
تبلیغ کنید
و... 
۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۴۴ صحبتِ جانانه
سلام
روزت با تاخیر مبارک خواهر

زنان ما هم خوابن!
شما حالا که زنی مردانی تربیت کن که فرداروز از این غیرت هایی که انتظار داری داشته باشن!
شما که زنی به دستور رهبر به فکر ازدیاد نسل شیعه باش و بچه های سالم و صالح به دنیا بیار و تربیت کن
شما که زنی امروز همسرت رو بال و پر بده تا بره به اون مرزها و این آرمانها رو محقق کنه
شما که زنی...
شما که زنی امروز با زن بودنت، به اون نحوی که دین خدا به این زن بودنت نیاز داره، می تونی بزرگترین خدماترو بکی به دین خدا...


+اگر ممکنه نمادین نوشته باشی و تلنگرنوشته باشه این پستت...
ولی خوب بود به وایف زن ها که به غفلت سپزده شده در سایه ی تن آسانی و رفاه طلبی اشاره می کردی...
سلام.

اما من خوشحالم که زنم. چون زن قابلیت داره، خانم فاطمه زهرا س، خانم زینب کبری س، باشه. 

چون وقتی همه تو صحرای کربلا شهید شدن، خانم زینب فرمودن، خدایا این قربانی ها رو از ما بپذیر! چون باور دارم که از دامن زن مردبه معراج رود.


بگذارید باهاتون صادق باشم. اینکه ما گاهی از زن بودن مون می نالیم، شاید دلیلش اینه که نمیتونیم روحیات  پسرونه ای که گاها در ماها هست، ارضا کنیم وگرنه برای رشد معنوی تا فاطمه شدن راه هست. کمه بنظرتون؟؟ 

راستی، معتقدم اگر مردی خواب مونده، حتما زنی نبوده که بیدارش کنه!
یا علی ع.

۱۵ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۴۹ محمد امین پور

بسم الله النّور

1-امام خامنه ای در تببینی واضح فرموده اند که تحصیل، فعالیت اجتماعی، همسری و مادری از حوزه های اصلی مسئولیت زنان است و فردی که از این امور زن را منع کند خائن است. این موضوع شامل حال فمینیست هاست که زنان را از مادری و همسری منع می کنند و جامعه ی سنتی مردان است که زنان را از تحصیل و فعالیت اجتماعی منع می کنند. هر دو گروه خائنند در نظر حضرت آقا.

برعکس جوامع غربی، اسلام به نقش مادران و زنان در جامعه بسیار تأکید دارد و معتقد است باید مادران جامعه اصلاح شوند تا تاریخ آینده اصلاح شود. در اسلام هرکس زن را به بی سوادی و بی اعتنایی به شرکت در کارهای اجتماعی و مادر بودن و همسر بودن تشویق کند، خیانت کرده است. (در دیدار با گروهی از خواهران، 63/12/21)

2-در این مصاحبه ایشان حوزه ی اشتغال بیرون از خانه را از فعالیت اجتماعی تفکیک نموده اند و کارهای خانه، فعالیت اجتماعی، جهاد در راه خدا، کار فرهنگی و سیاسی را از مسئولیت های زن دانسته اند. نکته ای که بنده هم از این اشاره ایشان شگفت زده شدم نکته ی انتهایی این مطلب بود که فرمودند اگر کار سیاسی و اجتماعی زن واجب است باید یک زن از کار خانه بزند تا به آن برسد. (مسئله در اینجا این است که کار اجتماعی و سیاسی واجب چیست؟ چون هر فعالیت اجتماعی ای بر زن واجب نیست.)

یکی از چیزهایی که در دنیا در باور فرهنگ های غربی یک چیز مسلمی شده که در دوران طاغوت به فرهنگ های نوع فساد انگیز آن ها هم کشانده بود، این است که زن اگر چنان چه شغلی خارج خانه نداشته باشد، از زنیّتش کم است، این غیر از فعالیت اجتماعی است. مسأله ی شغل داشتن است. یعنی به یک ماشین نویسی قانع بود، به یک کارمندی یک گوشه ی از ادارت قانع بود. بحث این نبود که می خواست در یک فعالیت اجتماعی مشارکت کند. بحث این بود که می خواست آن هم مثل مردها یک شغل داشته باشد. اگر فروشندگی یک مغازه را، یک سوپر مارکت را به او می دادند هم خوشحال بود. در حالی که ما این را یک فعالیت اجتماعی نمی دانیم. آنی که ما می گوییم و اسلام می گوید که کار اصلی زن توی خانه است، آن به این معناست که کار اصلی زن هنگامی که امرش دائر باشد بین شوهرداری و بچه داری و خانه را جارو پارو کردن یا اداره ی یک سوپرمارکت برای این که فلان قدر پول دربیاورد، آن اولی مقدم است، آن اولی شغل زن است؛ سوپرمارکت را بگذارد مرد برود اداره کند، کارمندی فلان اداره را بگذار مرد برود بکند. هنگامی که صحبت نان درآوردن مطرح است. التفات می کنید؟ نان درآوردن از یک کار توی بازار و توی اداره و توی خیابان و توی نمی دانم فرض کنیم که هر گوشه ی دیگر غیر از این است که انسان یک کاری را به عنوان یک حرکت اجتماعی، یک کار لازم، یک فریضه انجام میدهد. این دومی است که محترم است، این دومی است که بین زن و مرد مشترک است. آن اولی -یعنی نان درآوردن زن- جزو وظایف زن مطلقا نیست. آن جایی که زن می خواهد برود بیرون برای این که نان دربیاورد نه، همان توی خانه بماند. نان درآوردن جزو وظایف زن نیست، بر او لازم هم نیست، بیخود زحمتش را هم به خودش ندهد، کارهایی دارد که معادل آن کار هست داخل خانه، خیلی هم مهم تر است. اما آن جایی که صحبت فعالیت اجتماعی است، صحبت جهاد در راه خداست، صحبت کار فرهنگی است، صحبت عرض کنم که حفظ پشت جبهه است، صحبت کارهای سیاسی گوناگون است، آن جا بله زن برود، آن جا تکلیف اوست، وظیفه ی اوست، بایستی هرچی هم می تواند اگر چنان چه آن کار کار واجبی هست از کار داخل خانه هم بزند، آن را محدود کند تا این که بتواند به آن کار اجتماعی و سیاسی اش برسد. (در مصاحبه پیرامون جایگاه زن در جمهوری اسلامی، 63/12/4)


پاسخ:
خیلی خوشحالم که کامنتدونی وبلاگ ناچیز من منور به دستورات آقا سید علی عزیز شده ولی منظور من توی این پست چیز دیگه ای هست!
ولی صحبتا خیلی عالی بود! شاید عوض امروزمو در آورد که ناراحت بودم! :)
ممنون
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۲۲ مرتضی استاجی
شاید
برای راحت تر شدنمان می خواهیم مرغ همسایه غاز باشد

خوب بود از کم کاری مردها گفتن اما...
پاسخ:
سلام
خوب بود اما...؟؟؟
سلام بانو.
خدا قوت...
ان شاالله خدا توفیق بیداری از خواب غفلت رو در تمام مراحل زندگی ب مردان و زنان عطا کنه و خیر رو سر راهمون قرار بده...
از تمام کامنتها و پاسخهای شما نیز استفاده نومودیم...
پاسخ:
علیکم السلام :)
سلامت باشید!
ان شاء الله
۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۵۵ سیّد محمّد جعاوله
پست خوبی بود
پاسخ:
لطف دارید!
ولی ما سر این پست خیلی حرف شنیدیم!هه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">