پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

سلام.
اینجا آسمان قلب من است جایی که در آن پرواز می کنم. ابرهای تخیلاتم، نم نم غصه هایم، برق نگرانی هایم، و نسیم امیدهایم را در آن خواهم دید. . مهدی خورشید این آسمان
مهدی جان
در مسلک ما معنی پرواز چنین است
بابال شکسته به هوای تو پریدن



از آنجا که اسلام دینی سیاسی ست بدون شک من به مسائل سیاسی هم خواهم پرداخت.




دوستان عزیزم که به این آسمان سر می زنند؛ لطف کنند و از درج نظراتی همچون عالی، خوب بود، حرف نداشت، ++(با هر تعدادی)، لذت بردم و ... خود داری کنند!تا الان تایید شده و البته پرواز سپید، از نویسندگان این نظرات به خاطر حسن نیتشون به شدت سپاس گذار بوده و هست! ولی این دست نظرات، همیشه نویسنده وبلاگ رو به شدت دچار رعد و برق روانی کرده است! اگر واقعا از مطلبی لذت بردید اما حرفی برای گفتن نداشتید لطفا فقط به ذکر یک صلوات اکتفا کنید! خیلی خیلی ممنونم.



*اگر بتوانیم بال‌های عاطفۀ خود را برای عموم مردم بگشاییم، پرواز خواهیم کرد و اگر مانند ابرها بر سر همۀ انسانها سایه بیفکنیم، باران خواهیم شد



اگر از بالا نگاه کنیم مشکلات را کوچک خواهیم دید و هرچه بالاتر برویم جاذبۀ زمین برای ما کمتر خواهد شد، آنگاه می‌توانیم پرواز را تمرین کنیم.*
* استاد پناهان*

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

فرار

سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۶ ق.ظ


به نظرتون وقتی خدای مهربون ما کریم و رحمن و رحیمه؛

جمله "لا یمکن الفرار من حکومتک"

یه تهدیده یا فرصت؟

هشداره یا افتخار؟

باید بعد از شنیدن این جمله لرزید یا باید استوارتر شد؟



پی نوشت بعدا نوشت: پسرم مریضه! تا حالا توی این پنج ساله اینقدر حالش بد نشده بوده! و جای بسی تعجبه که من توی این پنج ساله هیچ وقت اینقدر سرم شلوغ نبوده و زمان برام مهم نبوده!

شاید مجبور بشم به خاطر همین مریضی پسرم دو واحد کارورزیمو حذف کنم! این جوری یکسال از تمام کارام عقب میمونم... :(

خب خیلی ناراحتم حتی یکم گریه هم کردم به خاطر این مسئله ولی واقعا هیچی جای سلامت پسرمو نمیگیره...هیچی!

من آدم ساده و احساساتی ای هستم که همه چیز رو پای خانواده کوچیکم میریزم بدون هیچ پشیمونی ای...

برای سلامت همه مریضا دعا کنید.

التماس دعا...


نظرات  (۲۳)

۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۴:۲۷ یـک مـعــلـم . .
سلام!
دعای کمیل،کلا یک دعای عاشقانه وعارفانه است. .
یک مناجات سرشارازبیم وامید،
یک نیایش سراسرنازونیاز،
بین یک بنده وخدای بنده نواز . .
.
درپاسخ به سوالتون،بایدبگم،
چراهردوش نه؟
هم تهدیده ،هم فرصت . .
هم بیمه ،هم امید . .
هم نازه ،هم نیاز . .
هم بایدلرزید،هم استواربود . .
. .
.
ودرنهایت؛
اگه می خواهیدبه جواب کاملی برسید،
بایدهمه ی جملات دعای کمل رو،کنارهم بچینید،
ویک تفسیرکلی وجامع ازش داشته باشین . .
مثل یک پازل . .
که هرقطعه درکنارقطعات دیگه،
تکمیل کننده ی یک "تصویرومفهوم کلی وجامعِ" . .
 .
برای فهم بهتر این دعا،بایددررفتارامیرالمؤمنین دقت کرد . .
رابطه ی اون حضرت باخداچگونه است؟
امثال ما درارتباط با خدا،
یا دچارافراط می شیم،
یا تفریط . .
یعنی گاهی چنان باخدا،"خودمونی" می شیم که "جرأت"زیادی پیدامی کنیم.
بارهاشنیدیم که عده ای می گن:
قلبت پاک باشه!خداخیلی مهربونه!!
وگاهی هم چنان مقهورعظموت وجلال الهی(بیشتردرابتلائات وعدم استجابت دعاها و. . )
می شیم که،
کلا ازرحمت خدا"ناامید"می شیم.
دعای کمیل،ونحوه ی رفتارامام امیرالمؤمنین،
نشان دهنده ی دوری از اون افراط واین تفریطه . .
دعای کمیل تنظیم کننده ی رابطه ونیزنحوه دیدما نسبت به خداست . .
دعای کمیل یک -به تعبیری-یک مدرسه است،یک دانشگاهه . .
مکتبیه برای خودشناسی وخداشناسی . .
.
ببخشین که مصدع شدم . .
پاسخ:
سلام استاد
ممنونم که در مورد اصل حرفم کامنت گذاشتید! :)
جمله اخر واقعا شرمنده م کرد! شما بزرگوارید و همیشه با نوشته هاتون نور رو رحمت برای من دارید؛ این حرفا چیه؟!!
۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۵:۵۹ زهرا احمدآبادی
انشاءالله حالشون بهتر میشه...

امیدوارم به زودی سلامتیشونو به دست بیارن

خدا کمکتون کنه...





پاسخ:
ممنونم!
جدا می خوام برای من دعا کنید!
۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۶:۲۵ صحبتِ جانانه
ان شاءالله خدا شفا بده هرچه سریعتر، نگران نباشید امیداست که خیلی زودتراز اینکه فکرشو بکنید خوب بشه
پاسخ:
می دونستی مریض شدن بچه آدم سخت تر از مریض شدن خود آدمه؟
دعا کنید!
سلام
ان شاء الله به زودی خوب می شه
الهی به همه بیمارا شفا بده
پاسخ:
سلام
ممنونم!
آخه من یه بار با بی ادبی با شما حرف زدم خاله جون منو ببخشید معذرت میخوام. چشم میام سر میزنم
پاسخ:
نه عزیزم! اصلا بد نبود1 من حساسیت شما رو نمیشناختم باید مراعات می کردم!
شما ببخش...
۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۰:۴۱ زهرا مهربون
سلام عزیزم...
خیلی دلم گرفت... انشاءالله خدا همه مریض ها رو شفا بده.. علی الخصوص پسر کوچولوتو... میدونم خیلی شرایط سختی داری... دعا میکنم زودتر حال کوچولوت خوب بشه و شما هم بتونی به کارهات برسی...
نگران نباش همه چی درست میشه...
پاسخ:
سلام ممنونم!
برام دعا کنید...
۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۱:۱۲ ❤منتـــظر المـهـدی❤
سلامتی برای خانواده ی محترم شما آرزومندم....
پاسخ:
سلامت باشید! ممنونم
۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۲:۴۶ صحبتِ جانانه
بله خیلی سخت تره...
:(
ان شاءالله که خیره و زودتر خوب میشه آقا پسرتون
پاسخ:
ممنونم!

ان شاء الله که هر چه زودتر بهتر بشن :(
پاسخ:
ممنونم عزیزم!
خیلی برام دع کنید...
سلام بصیر

الهم اشف کل مریض بحق مریض کربلاء
پاسخ:
سلام
الهی آمین!
حتماً دعا میکنم. 
پاسخ:
ممنوم. بزرگوارید!
واقعا به دعای بزرگان احتیاج دارم!

اما...
انتظار داشتم شما در مورد بخش اول هم ما رو مستفیض کنید...
استفاده میکردیم.
۲۴ آذر ۹۴ ، ۲۳:۵۹ ستاره روشن
سلام 
چرا چی شده؟
غصه نخور، توکل به خدا... دو واحدو سال دیگه هم میشه پاس کرد اما سلامتی رو....
پاسخ:
سلام
سرماخوردگیه ولی هیچ وقت این قدر شدید نمیشد! بچم نا نداره حرف بزنه حتی! :(
آخه الان ترم هفتمم دیگه می خواستم تموم کنم برم ارشد .کلافه شدم! ولی خوب...
همش دلمو با این جمله خوش میکنم که لابد حکمتی هست!
فعلا که قصدم حذفه! یعنی چاره دیگه ای ندارم!


سلام 
این فراز ....چه میشه گفت...خدا با همه ی بزرگیش میگه اول وآخرت پیش خودمه ..کجا میری؟ واقعا فرار..این رو توخودم تجربه کردم!بعضی موقع ها آدم فرارمیکنه از خودش و...همون موقع خدا یه جوری حالیت میکنه من هنوز حواسم بهت هست..
کجا میری؟ هرجا بری حکومت منه ...فقط میشه گفت خداروشکر..

+ان شاالله پسرکوچولوتون زودتر خوب بشن.


پاسخ:
سلام
اون کجا میری خیلی بهم مزه داد!:))
واقعا بنده من کجا میری؟!!
دعا کنید همه مریضا شفا پیدا کنن!
ممنونم
۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۱:۴۹ راحله سادات ساداتی
سلام
نه متاسفانه نظر که میذارین نمیاد ایمیلتون فقط وبلگاتون هست. واسه همین گفتم اگه تمایل داشتید خصوصی ایمیلتون رو تونظرات بگین
پاسخ:
سلام.
ااااااا؟؟؟؟؟
چه عجیب چون من وقتی نظراتتون رو میخونم زیر اسم وبلاگتون ایمیلتون هم هست!
باشه براتون ایمیل میذارم.
۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۱:۵۹ مــ. مشرقی
سلام
الهی که هرچه زودتر پسر گلتون حالش خوب بشه.

پاسخ:
سلام مشرقی عزیززز :)
خدا رو شکر خوب شده ولی دیگه من فرصتی برای گذروندن کارورزیم ندارم!!
همیشه همین طوریه...
۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۳:۵۵ ♥ محجبه ♥
ان شاءالله که زود خوب شه :-(
پاسخ:
ممنونم! خوب شد! همون مشکلش درس من بود! خدا وکیلی آنفولانزا هم رفت توی جبهه دشمن...
۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۹:۲۸ مهدی کریمیان
سلام
دعا میکنم انشالله خوب بشه

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَِّحیم

" اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ وَ یَجعَلُکُم خُلَفاءَ الاَرضِ ءَاِلهٌ مَّعَ اللهِ قَلیلاً مَا تَذَکَّرُونَ "


پاسخ:
سلام
ممنونم! واقعا ممنونم...
خوب شدن همه فقط کار ما ناخوب شد...
۲۵ آذر ۹۴ ، ۲۱:۱۹ ثمین سعیدی نیا
دیگه اونو از خودشون بپرس:دی
پاسخ:
:)
۲۵ آذر ۹۴ ، ۲۲:۳۱ صحبتِ جانانه
سلام

به وب مشترک خانومانه ی ما که به روز شده سر بزنید که یه مطلب نو نوشتند رفقا


http://dar-masire-zan-boodan.blog.ir/1394/09/25
پاسخ:
سلام
ببینیم چی میشه! :)
ان شاءالله ممد ما هرچه زود تر خوب میشه ...
پاسخ:
ممد شما خوب شده فقط میخواست ما نریم کارورزیمونو!
ویروسا هم اومدن توی گروه این دوتا! :)
۲۶ آذر ۹۴ ، ۱۵:۲۲ مــ. مشرقی
خداروشکر، عب نداره پسر تون تنش سالم:)
پاسخ:
راستش دیگه نمیدونم همچین اتفاقایی عیب داره یا نداره!
خیلی ناراحتم از این که مجبور شدم عقب بندازم درسم رو!
التماس دعا...
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

کلام مولاست دیگه که می فرماید سلامتی و امنیت دو نعمتیه که تا داری، قدرشو نداری...

ولی خدا را شکر که این فسقلی هم خوب شده...این اتفاق را به خیر تعبیر کنید...شاید در نرفتن شما خیری بوده مومن...

و اما در مورد لایمکن الفرار من حکومتک...
حاج آقا دولابی رحمه الله علیه می فرمودند از خدا به خود خدا پناه ببر...

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام
من؟مومن؟!! خدا کنه...
خدا رو شکر که خوب شده ولی واقعا از این دست عقب افتادن ها خیلی کلافه ام دیگه! :(
بله مثل بچه ها...جایی جز آغوش پدر و مادرشون ندارن!
ممنون از این که اومدید.
ممنونم... همچنین شما
علی (علیه السلام) یارتون
این جمله از نظر بلاغت و این حرفا تهدیدی و اخطاریه اما از نظر لطف خدا و مهربونیش  یه چیز دیگس 
انشالله که بهتر وبهتر شه پسر گلتون:)
پاسخ:
ممنون
:)
بله بهتر شده ولی خب ما مریض شدیم! اصولا نوبتیه. :)
کلا جمله فوق العاده زیباییه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">