پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

سلام.
اینجا آسمان قلب من است جایی که در آن پرواز می کنم. ابرهای تخیلاتم، نم نم غصه هایم، برق نگرانی هایم، و نسیم امیدهایم را در آن خواهم دید. . مهدی خورشید این آسمان
مهدی جان
در مسلک ما معنی پرواز چنین است
بابال شکسته به هوای تو پریدن



از آنجا که اسلام دینی سیاسی ست بدون شک من به مسائل سیاسی هم خواهم پرداخت.




دوستان عزیزم که به این آسمان سر می زنند؛ لطف کنند و از درج نظراتی همچون عالی، خوب بود، حرف نداشت، ++(با هر تعدادی)، لذت بردم و ... خود داری کنند!تا الان تایید شده و البته پرواز سپید، از نویسندگان این نظرات به خاطر حسن نیتشون به شدت سپاس گذار بوده و هست! ولی این دست نظرات، همیشه نویسنده وبلاگ رو به شدت دچار رعد و برق روانی کرده است! اگر واقعا از مطلبی لذت بردید اما حرفی برای گفتن نداشتید لطفا فقط به ذکر یک صلوات اکتفا کنید! خیلی خیلی ممنونم.



*اگر بتوانیم بال‌های عاطفۀ خود را برای عموم مردم بگشاییم، پرواز خواهیم کرد و اگر مانند ابرها بر سر همۀ انسانها سایه بیفکنیم، باران خواهیم شد



اگر از بالا نگاه کنیم مشکلات را کوچک خواهیم دید و هرچه بالاتر برویم جاذبۀ زمین برای ما کمتر خواهد شد، آنگاه می‌توانیم پرواز را تمرین کنیم.*
* استاد پناهان*

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مسافر

جمعه, ۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۲ ق.ظ

 

 

 

 

 

ای ساربان آهسته ران که آرام جانم می رود

و آن دل که با خود داشتم با دلستانم می رود

من مانده ام مهجور از او بیچاره و رنجور از او

گویی که نیشی دور از او در استخوانم می رود...

 

آقای همسر رو همین الان راهی کردیم...

خیلی سختم بود رضایت بدم تنها بره اولین بار...
امیدوارم این سختی و تنهایی من نتیجه خوبی داشته باشه...یه نتیجه صد در صدی...

گفت وصیت نامه ش رو کجا گذاشته و تا قبل از رفتنش بازش نکنم!...

نمی دونم برگرده یانه...

امیدوارم شهادت قسمتش بشه...
هر چند، فکر کردن به دنیای بدون اون برام خیلی سخته...
اما نمیخوام پا شو ببندم...
اومدم پر پرواز بدم بهش نه که قید بشم برای دنیاش...
زندگی بدون اون برام خیلی سخت میشه...
زندگی بدون نگاهش...
اگر حس نمی کردم که خدا هست و همیشه می بینه و می شنوه هیچ وقت راضی به همچین کاری نمی شدم...
حتی لحظه ای بدون اون...
همه تن لرزه های ناچیز ما فدای سر مهدی فاطمه(سلام الله علیها)...
 
 
پی نوشت: راستش این پست رو برای حال خودم ننوشتم. خواستم دل شما رو پیش تمام همسران شهدایی که در طول تاریخ شیعه، مردان عزیزشون (که هیچ کدوم کمتر از همسر من نبودند که بالاتر هم بودند) رو فدای تفکر حسین(علیه السلام) کردند؛ ببرم و متوجه اون عزیزان که کوه صبر و استقامت بودند بکنم!
بدونید اگه ما الان داریم روضه ای می خونیم و علی و فاطمه و حسین و...( سلام الله علیهم اجمعین) رو می شناسیم به قدرت گذشت این بانوان بزرگوار بوده؛ که حقاً سرود زیبای "لبیک یا زینب" رو با تمام وجود سرودند...
دعا کنید ما هم مثل اونها با قدرت و صبور باشیم...
 
۹۴/۰۹/۰۶
پرواز سپید

ساربان

شهادت

مهدی

نظرات  (۲۰)

۰۶ آذر ۹۴ ، ۰۷:۱۴ یـک مـعــلـم . .
باسلام وتقدیم احترام،
.
می شودزنده بودوماند،
وبه درجه ی"شهـود"رسید؛
.
ان شاءالله به سلامتی . .
سالم به زیارت برن وسالم برگردن . .
.
این "دوری وهجران" موقت-به خصوص برای زن وشوهر-،
"خیــر"زیادی می تونه به همراه داشته باشه . .
ازاین فرصت به خوبی استفاده کنین،
مراقب "دل"و"فکر"و"خوراک"و"گفتار"و"استراحت"و"آرامش"تون باشین . .
همه ی کارهاتون با"نیت"باشه،نیت"قربة الی الله . .
به ویژه که اززیارت تازه برگشتید؛
پس تاهمسرتون برمیگرده(ان شاءالله به سلامتی)،
یک دوره برنامه ی "مراقبت"برای خودتون بچینید.
البته خیلی به خودتون فشارنیارین؛
ولی بی برنامه هم نباشین . .
(باپدرومادرخودتون وپدرومادرهمسرتون- اگه درقیدحیاتن-
حتما"مهربان" باشیدودستشون روببوسید،
ازاحترام به اونهاچیزی کم نگذارید،
لازم نیست کارهای بزرگی انجام بدین،
بازبان خوش،
بامحبت،
باتواضع،
بااحترام،
و. .
با اونها رفتارکنین)
"نور"زیارت امام رئوف ،الان باشماست؛
ازاین نورمراقبت کنین،
تاهمسرتون هم با"نور"زیارت ائمه ی عتبات،برگرده . .
نورزیارت ائمه معصومین-علیهم السلام-مثل یک بذری دردلهای زوار،
رشدمی کنه،وتبدیل به نهال ودرختی پربرکت-هم دردنیاوهم درآخرت- خواهدشد؛
که:
اصلهاثابتٌ وفرعها فی السّماء . .
تؤتی اکلهاکل حین باذن ربها . .
.
ان شاءالله زندگیتون سرشـار از"نـور"و"نورُعلـی نور"باشه . .
ومن یتوکل علی الله فهوحسبه،
.
عفوکنین،اگه جسارت کردم،"زیره به کرمان"بردم :-))
درپناه حق باشید. .
پاسخ:
سلام عیکم استاد...
در مقابل نظر پربارتون فقط میتونم سکوت کنم...
سکوتی از سر کرنش و تواضع.
شما استاد مایید!!
کرمان کجا بود؟
استاد ما خانه به دوشیم و درویشانه، کشکول گدایی به دست، از صدقه سر سخاوت اساتیدی مثل شما، نور علم رو از بزرگان طلب میکنیم!! :)
ای خدا چه قشنگ قبلا چقد این اهنگو دوس داشتم دستتو درد نکنه زیارت رفتید؟؟؟؟
پاسخ:
سلام.
بله با اجازه تون رفتیم نایب الزیاره بودیم و خدا رو شکر نسبتا سالم برگشتیم...
:)
خدا رو شکر که رفتید
پاسخ:
کجا رفتم؟
من نرفتم!
من خونه ام!
همسرم رفتن
براشون دعا کنید!
خخخخ من فک کردم خودتون میخواید برید 😊☺☺☺
پاسخ:
نه عزیزم خودم نرفتم!
عشقتان آسمانی
و آسمان عشقتان  نورانی و بارانی..

خوش به احوالشون. امسال برای زائران ایرانی اربعین رنگ و بوی دیگری دارد.
پاسخ:
برای دو خط اول نظرتون می گم ممنون... ان شاءالله همه زندگی خوبی داشته باشن!
 برای خط اخر:
ان شاءالله که امسال این تابلوی اظهار ارادت هر چه با شکوهتر و زیباتر کشیده می شه!
خوش به سعادتش
وخوش به حال دل تو بااین سعه وجودی
پاسخ:
قرار شد این جور حرفا نزنید دیگه!
من کسی نیستم که بخواید به حالم غبطه بخورید!

۰۶ آذر ۹۴ ، ۱۰:۲۰ معصـومــــــه ▄▄▄✐
چقدر قشنگه به عشق خدا عاشق بندش بشی،وبه عشق خدا از عشق بندش دل بکنی....
پاسخ:
واقعا نمیدونم همچین جایی هستم یا نه، ولی میخوام برسم! این که ادعای عشق خدا!! رو داشته باشم برام زیادی بزرگه و این که به گذشتن از دلبستگی هام فکر کنم هم خیلی ازم دوره... برام دعا کنید!
راستش معنی نوشته هام این نیست که دل نگران نیستم... واقعا نگرانم!
خدا کنه اون قدر بتونم بندگی کنم که اگه اتفاقی افتاد خدا ناکرده بی صبری نکنم!
دعا کنید...

۰۶ آذر ۹۴ ، ۱۷:۱۸ لبیک یا خامنه ای
سلام آبجیم.
دل مارو بردی پیش همسران شهدا...
از خداوند می خوام یه روزی یکی دل آیندگانو ببره پیش همسر شهید این پست..
شرطش اینه الان منتظر بزرگترین مرد زندگیت باشی...
فکر می کنم اگه نگاه همه ی خانومها به همسرشون اینجوری باشه کم آوینی و احمدی روشن نخواهیم داشت...

*می دونم نگاه خواهرم به همسرشون بهتر از اینه..اینو در تکمیل پست آبجیم برای خوانندگان عزیز گفتم..من فکر می کنم برای یه زن همسر خودش بزرگترین مرد باید باشه حتی بزرگتر از آوینی ها...(امیدوارم افراطیم نخونن و غرور نابه جای یه زن اینجا خودشو نشون نده)

با این نگاه مرد به معراج خواهد رفت....(البته با این نگاه اون خانوم زودتر از همسرش رفته معراج..حسادت نکنیدو نگران نباشید؛حوریه ی اونجا خودتونید..لبخند)


یا فاطمه(س)


پاسخ:
سلاااااااااام جگر مننننن! :)))))
چه پایان خووبی داشت امروز!!! عزیزم... :))
درست میگید!
اگر قرار بود زن به کسی غیر از خدا سجده کند هر آینه اون کس همسرش بود!!
با توجه به این مضمون این روایت نبوی می تونیم بگیم برای هر زنی شوهرش بزرگترین مرده!
راستش برای منم همین طوره!! (آیکون خجالت)
دعا کنید منم همراه ایشون شهید بشم! البته میدونم حرف جسورانه ای میزنم!
اما آرزو بر جوانان عیب نیست...
۰۶ آذر ۹۴ ، ۱۷:۲۰ ♥ محجبه ♥
کم و بیش متوجه شدم خواستم مطمئن بشم
;-)
خوش به سعادتشون 
پاسخ:
ان شاء الله سعادمتمند بشن...
و همچنین من و شما! :)

۰۶ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۰ لبیک یا خامنه ای
ممنون آبجی(تبسم و از اون نگاه های خودتون..)
خداروشکر ابجیم دلشون شاده..لذت می برم از خوشحالیتون..
ایکون خجالتتون شیرینه..
بازم میگم همراه ایشون شهید نشی با این نگاهتون همراه هم در معراجید..دنیا و آخرت..ان شاءالله

التماس دعای فرج..

یافاطمه(س)
پاسخ:
:)
پس من چه کار کنم اگه اون شهید بشه بره من چه جوری توی دنیا بمونم؟!
دلت میاد من تنها بشم؟!! درسته باید صبوری کرد ولی من واقعا سختم میشه!
حالا یکم دیرتر زودتر عیب نداره! اجازه میدم بره با حوریا ولی خب منم برم دیگه!!
برام دعا کن... :( من بمونم نرم میمیرم!!
چرا شهید نشم؟!!
۰۶ آذر ۹۴ ، ۱۹:۲۵ لبیک یا خامنه ای
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
عزییززززم..
نه دلم نمیاد تنها باشی..آخه با این نگاه تنها نیستی....اون موقع ایشون ظاهرا شهید شدن اما حضور دارن کنارت..

فعلا که هممون باید باشیم..آبجیم حسینشو بزرگ کنه و هر کدوم وظیفه ای که داریم انجام..

در ضمن ** **** ** ******* به زودی هماهنگ می کنم آبجیم..ان شاءالله

در پناه خدا باشه خواهرم

یافاطمه(س)
پاسخ:
:(
بله درست میگید! محمد حسین هنوز پناه لازم داره وگرنه این خط نمیتونه امتداد پیدا کنه!
باشه فقط در مورد این مسئله توی کامنت نمیشه حرف زد. با پیامک بگید. ممنون
دود این شهر مرا ازنفس انداخته است
به هوای حرم کرب وبلا محتاجم
پاسخ:
آخ
هوای حرم...
هوای حرمم ارزوست...
واقعا نمی شد امسال وگرنه پرواز می کردم سمت حرم...
۰۶ آذر ۹۴ ، ۲۲:۴۹ انسان نیازمند
سلام

انشاالله بزودی دونفره روزیتان شود

درپناه ارباب سلامت برگردند

شهادت آرزوی بزرگیه، روزی خودتان و همسرتان در سربازی امام زمان(عج) انشاالله

التماس دعا
پاسخ:
سلام
ان شاء الله که هر چیزی که خیره براشون پیش بیاد. نگران هستم ولی خدا میدونه نمیخوام دلم بندی بشه به پای همسرم! واقعا نمیخوام...
انسان رو خالقی بزرگ برای آرزوی های بزرگ آفرید نباید به کم قانع بود!
سربازی امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)...
حتی فکرش هم مزه میده! :)
یه ایمیل یا ادرس وبلاگ ندارید بزرگوار؟!
اگه باشه خیلی خوبه!
عزیزم من ایشالله راهی ام
نایب زیاره هستم
خیلی محتاجم به دعات

پاسخ:
الهیییی...
خیلی مراقب خودت باش . حتما سلام منو به آقام برسون...
پس حس سرگشتگیت برای همین بود! ای ناقلاا! :))
ان شاءالله سفر پر برکتی برات باشه!
۰۷ آذر ۹۴ ، ۰۶:۵۹ معصـومــــــه ▄▄▄✐
معنی حرفاتون مشخصه درک میشه نگرانید،فقط نگرانی شما جنس دیگه ای داره،مارک داره :)
چشم ان شاءالله خدا نگاه ویژش شامل حال بنده های مثل شما باشه
پاسخ:
:)
ممنون
ایشالا که سلامت برمیگردن:)نگران نباش
پاسخ:
سلام
ممنون عزیزم!
ولی همین الان دلم داره می ترکه!
ما تقریبا هیچ وقت از هم دور نبودیم!
ان شاءالله سفر بی خطر...

همسرتون کجا رفتن ؟
پاسخ:
ممنون عزیزم!
کربلا...
به به خوش به حالشون...
خوب برا چی شهید شه عزیزم ... امام حسین خودش هوای زائراشو داره :)
پاسخ:
:)
اگه شهید بشن؛ یعنی امام حسین (علیه السلام) هوای زوارشون رو ندارن؟!!
من برای همسرم در عین این که خیلی نگرانم ولی شهادت میخوام؛ یا این سفر یا سفرهای دیگه...
اگه شهید نشیم میمیریم!
۱۲ آذر ۹۴ ، ۰۰:۵۴ صحبتِ جانانه
ان شاءالله مسافرای همه به سلامت بهشون برگرده


پاسخ:
ان شاءالله
و همچنین مسافر واقعی ما که مسافر خسته دل 1200 ساله ست...
۱۸ آذر ۹۴ ، ۰۱:۵۴ صحبتِ جانانه
سلام

به سلامت برگشتن مسافرتون؟!
پاسخ:
سلام
بله چند روزی هست.
سلامت باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">