پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

سلام.
اینجا آسمان قلب من است جایی که در آن پرواز می کنم. ابرهای تخیلاتم، نم نم غصه هایم، برق نگرانی هایم، و نسیم امیدهایم را در آن خواهم دید. . مهدی خورشید این آسمان
مهدی جان
در مسلک ما معنی پرواز چنین است
بابال شکسته به هوای تو پریدن



از آنجا که اسلام دینی سیاسی ست بدون شک من به مسائل سیاسی هم خواهم پرداخت.




دوستان عزیزم که به این آسمان سر می زنند؛ لطف کنند و از درج نظراتی همچون عالی، خوب بود، حرف نداشت، ++(با هر تعدادی)، لذت بردم و ... خود داری کنند!تا الان تایید شده و البته پرواز سپید، از نویسندگان این نظرات به خاطر حسن نیتشون به شدت سپاس گذار بوده و هست! ولی این دست نظرات، همیشه نویسنده وبلاگ رو به شدت دچار رعد و برق روانی کرده است! اگر واقعا از مطلبی لذت بردید اما حرفی برای گفتن نداشتید لطفا فقط به ذکر یک صلوات اکتفا کنید! خیلی خیلی ممنونم.



*اگر بتوانیم بال‌های عاطفۀ خود را برای عموم مردم بگشاییم، پرواز خواهیم کرد و اگر مانند ابرها بر سر همۀ انسانها سایه بیفکنیم، باران خواهیم شد



اگر از بالا نگاه کنیم مشکلات را کوچک خواهیم دید و هرچه بالاتر برویم جاذبۀ زمین برای ما کمتر خواهد شد، آنگاه می‌توانیم پرواز را تمرین کنیم.*
* استاد پناهان*

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

تشکر

جمعه, ۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۱۰ ق.ظ

خدایا متشکرم که شلاقم می زنی!

متشکرم که به من آموختی!

در این روزها که نه پسرم بود و نه همسرم، به من آموختی که چگونه بتوانم به سمتت قدم بردارم!

خدایا خیلی دوستت دارم مثل همیشه...

"همیشه" ای که هر اتفاقی افتاد، اما تو در آن "همیشه" بودی!

به یاد داری؟ حتما به یاد داری! روزی را که در مسیر بم در اتوبوس، در حال خراب بیماری، در شهر غریب، تنها و بدون هیچ کسی گفتم:

"خدایا چه قدر خوبه که تو همه جا هستی، این طوری هیچ وقت تنها نیستم!"

اله من...

کنف حمایت محکم خودت را محکمتر به دورم بپیچ و حتی اگر از درد این پیچش ناله کردم؛ من را از بین طناب های محکم و تنیده این کنف بیرون نکن!

ناله های من فریاد شکر و رضاست!

من کنار تو صبر نمی کنم؛ که لذت می برم و برای آن نزدیکی حتی عزیزترین کسانم را هم خواهم داد...

فهمیدم!

تو به من نشان دادی که اگر هیچ کس کنارم نباشد، تو هستی!

فهمیدم!

تو به من نشان دادی که تویی صاحب قلوب همه و اگر بخواهی از من حمایت کنی، حتی قلب بدترین افراد اطرافم را نسبت به من رئوف می کنی!

حتی قلب دشمنانم را...

خدایا شلاقم بزن...

اگر زخم خوردن از شلاق تو باعث نزدیکی با تو باشد هرچه محکمتر بزن!

بگو ببارند تمام تیرهای بلا از آسمان و زمین اما به شرط قرب!

دوستت دارم و هیچ داشتنی نداشتن تو را برایم جبران نخواهد کرد!

هر چیزی که داشتن تو را کم می کند از من بگیر...

همه چیزم برای تو بوده و هست و خواهد بود...

اله من...



پی نوشت: مطلبی فوق العاده زیبا در توضیح دلنوشته حقیر

۹۴/۰۹/۱۳
پرواز سپید

تشکر

خدای خوب

قرب

نظرات  (۱۲)

ملکا ذکر تو گویم
که تو پاکی و خدایی
نروم جز به همان ره
که توام راهنمایی
پاسخ:

ملکا ذکر تو گویم که تو پاکی و خدایی

نروم جز به همان ره که توام راه نمایی

همه درگاه تو جویم همه از فضل تو پویم

همه توحید تو گویم که به توحید سزایی

تو زن و جفت نداری تو خور و خفت نداری

احد بی زن و جفتی ملک کامروایی

نه نیازت به ولادت نه به فرزندت حاجت

تو جلیل الجبروتی تو نصیر الامرایی

تو حکیمی تو عظیمی تو کریمی تو رحیمی

تو نمایندهٔ فضلی تو سزاوار ثنایی

بری از رنج و گدازی بری از درد و نیازی

بری از بیم و امیدی بری از چون و چرایی

بری از خوردن و خفتن بری از شرک و شبیهی

بری از صورت و رنگی بری از عیب و خطایی

نتوان وصف تو گفتن که تو در فهم نگنجی

نتوان شبه تو گفتن که تو در وهم نیایی

نبد این خلق و تو بودی نبود خلق و تو باشی

نه بجنبی نه بگردی نه بکاهی نه فزایی

همه عزی و جلالی همه علمی و یقینی

همه نوری و سروری همه جودی و جزایی

همه غیبی تو بدانی همه عیبی تو بپوشی

همه بیشی تو بکاهی همه کمی تو فزایی

احد لیس کمثله صمد لیس له ضد

لمن الملک تو گویی که مر آن را تو سزایی

لب و دندان سنایی همه توحید تو گوید

مگر از آتش دوزخ بودش روی رهایی

همسرتون برگشتن؟؟؟
پاسخ:
سلام
نه هنوز
قشنگ بود٬ ولی خدا که شلاق نمیزنه... 
پاسخ:
چرا اما مادرانه و از سر مهر
من در میان خود آرام گفتم خدایا دوستت دارم٬ صدایه خداواند از ازل شنیده شد که ای عزیزتر از هرچه هست من دوست تر دارم...
پاسخ:
:)

قَالَ سَتَجِدُنِی إِن شَاء اللَّهُ صَابِرًا وَلَا أَعْصِی لَکَ أَمْرًا ...
پاسخ:
انشاءالله
ممنونم!
برام دعا کنید که صابر باشم! از صبر و گذشت بد ندیدم!
۱۳ آذر ۹۴ ، ۱۰:۳۴ یـک مـعــلـم . .
باسلام واحترام،
آدینه تون به خیروشادی،
.
جملاتی رو که نوشتین،
خیلی سنگین هستن . .
برای اینکه انسان به این مرتبه ای شما بهش اشاره کردین،برسه،
باید"سیر"داشت . .
باید"سلوک"داشت . .
.
شهادت خوبه ،
اما
خداما رو برای چی خلق کرده . .؟
اینکه زندگی کنیم،
شصت سال ،
هفتاد
سال،
و . .
ودرطول مسیرزندگی "شهید"باشیم و"شاهد" . .
گاهی شهادت آسونتر اززندگیه . .
شهیدمی شیم وخلاص . .!
اماشهادت دونوعه،
دوجوره . .
شهادت اصغر/و/شهادت اکبر
(به تعبیری موت اصغروموت اکبر)
شهادت کوچکترکه همون کشته شدن درراه معبوده،
باسختی هایی که داره،ولی آسونه . .
درمقابلِ شهادت بزرگتر،
که هرکسی دربرابراون تاب وتوان نداره . .
اینکه بمونی ودرراه معبودزجربکشی،دردبکشی،ودرعین حال،
به زندگیت هم برسی،
درعین اینکه،
عاشق همسرت هم باشی،
درعین اینکه عاشق فرزندت هم باشی . .
هم دلبسته باشی وهم نباشی . .
سخته این مقام . .
امام حسین اززندگی بیزارنبود،
امام حسین عاشق زندگی بود،
عاشق همسرانش بود،
عاشق رباب،سکینه،
عاشق علی اکبر،
عاشق نوزادشیش ماهه،
عاشق عشقش ،اباالفضل . .
عاشق زینب . .
امام حسین هم عاطفه داشت،
درعین حال اوتسلیم امر خدابود،
همه فرشته ها روزعاشورااومدن وبه آقا عرض کردن ماحاضریم به شما کمک کنیم تاپیروزبشید. .
قبایل جن،هم به محضرحضرت اومدن وهمین رو گفتن،
اماآقا نگاه کرد،دیدجان خدا"می خواد"که حسین رو کشته ببینه"،
درعین حال انتخاب با آقا بود . .
آقا پسندیدآنچه را جانان پسندید . .
.
ما بایدبابرنامه ریزی برای طول زندگیمون،بایدطوری مشی کنیم،
که دینداری ما دینداری تاپای مرگ نباشه،
دینداری ما دینداری"ابدی"باشه . .
.
خوبه که این"شوق به شهادت" رودرخودمون زنده نگه داریم؛
تازمان ظهور . .
شهادت دررکاب آقامون حضرت مهدی-عجل الله فرجه الشریف-،
یک مزه ی دیگه ای داره . .
.
الهی زنده باشین،
ودرزندگیتون به مقام شهادت اکبر برسین . .
.
ومنهـم من قضی نحبه ومنهـم من ینتظـر
وما بدلوا  تبدیلا . .
.
باقلب پاکتون،برای همه دعاکنین،
حقیرروهم ازدعاتون فراموش نکنین . .
.
درپناه خدای مهربون باشید . .

پاسخ:
سلام استاد
خیلی ممنونم! واقعا ممنون همیشه از حرف به حرف کامنت های شما نور میباره و چشمای من با این نور روشن میشه! خیلی ممنونم!
راستش برای درخواست شهادت ننوشتم این متن رو.بلکه منظورم احساس این یه هفته من بود. من برای رفتن همسرم به کربلا با خدا معامله کرده بودم با امام حسین علیه السلام. به حضرت گفتم من همسرم رو به سمتت می فرستم که تو خودت به سمتم بیای آقا!
و این یه هفته واقعاا نزدیکی به حضرت و رضایت خدا رو لمس میکردم!
الان توی حالی هستم که دلم میخواد همین جا بمونم!
میگم کاش ازم گرفته نشه!
دارم توی نوشته هام از خدا میخوام که منو از این جایی که هستم بیرون نکنه نزدیک تر بشم که دور نشم!
زندگی بدون درک بعضی چیزا میگذره ولی وقتی اون حال و اون جایگاه رو لمس کردی دیگه نمیتونی بدون اون زندگی کنی!
حالی رو درک کردم که از بودن کنار همسرم عزیزم برام خیلی دلچسب تر بود!
چه بهتر که همسر و فرزندو همه چیز باشه و این جایگاهم باشه ولی میخوام بگم که اگه بودن این عزیزترین ها منو دور میکنه از خدا نزدیکی به خدا رو ترجیح میدم!
چه بهتر که خدا همه چیز رو بده و ظرفیت اون نعمات رو هم بده! خب البته همه خیر و نیکی از طرف خداست! خدای توانا میتونه منو طوری تربیت کنه که هم همه چیز داشته باشم و هم از بودن کنارش غافل نشم!
اما اولویتم میخووام که خدا باشه!
واقعا ممنون که برام وقت میذارید!
چه زیبا و عالی و چه خالصانه
پاسخ:
ممنونم ولی اگه براتون ممکنه ستون پروفایل رو بخونید!
ممنونم...
۱۳ آذر ۹۴ ، ۱۵:۲۳ ستاره روشن
شلاق نیست 
گاهی شرایطی رو تجربه می کنیم که فکر می کنیم واقعا جهنمه ولی بعدا میبینیم چقدر خوب و لازممون بوده
پاسخ:
سلام.
دقیقاااا
۱۳ آذر ۹۴ ، ۱۵:۳۰ ❤منتـــظر المـهـدی❤
به امیدخداوندمنان......
پاسخ:
سلام
ممنونم عزیزم!
۱۳ آذر ۹۴ ، ۱۷:۱۷ یـک مـعــلـم . .
باسلام مجدد،
اون کامنت ناچیز رو باتوجه به مطالب یک هفته ی اخیرتون نوشتم . .
.
اولویت همه ی عشق ها،کارها،رفتارها،گفتارها،همه وهمه البته که بایدبرای خدا باشه،
بزرگی می فرمود:
"اگه می خوای بچه ات رو هم ببوسی،برای خدا ببوس،
سوزن نخ می کنی،برای خدا،سوزن رو نخ کن . ."
.
ان شاءالله خدابه همه ما اخلاص درعمل عطاکنه . .
درپناه حق باشید.
پاسخ:
سلام استاد
قبول دارم و خیلیییی ازتون ممنونم! برای همه حرفاتون.
برام دعا کنید. خیلی التماس دعا دارم!
۱۳ آذر ۹۴ ، ۱۸:۳۵ ♥ محجبه ♥

قشنگ نوشته بودی :)

پاسخ:
ممنونم عزیزم...
ستون پروفایلمو اگه میشه بخونید.
خیلییی ممنونم!
۱۷ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۲ شاگرد شهدا
دعا کنید منم روزی به این حال شما برسم
و نحن اقرب الیه من حبل الورید
خیلی خوبه راضی به رضای خدا بودن
یا زهرا
پاسخ:
ان شاءالله برسید ولی من حال خاصی نداشتم!
من یه آدم کاملا معمولی هستم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">