پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

سلام.
اینجا آسمان قلب من است جایی که در آن پرواز می کنم. ابرهای تخیلاتم، نم نم غصه هایم، برق نگرانی هایم، و نسیم امیدهایم را در آن خواهم دید. . مهدی خورشید این آسمان
مهدی جان
در مسلک ما معنی پرواز چنین است
بابال شکسته به هوای تو پریدن



از آنجا که اسلام دینی سیاسی ست بدون شک من به مسائل سیاسی هم خواهم پرداخت.




دوستان عزیزم که به این آسمان سر می زنند؛ لطف کنند و از درج نظراتی همچون عالی، خوب بود، حرف نداشت، ++(با هر تعدادی)، لذت بردم و ... خود داری کنند!تا الان تایید شده و البته پرواز سپید، از نویسندگان این نظرات به خاطر حسن نیتشون به شدت سپاس گذار بوده و هست! ولی این دست نظرات، همیشه نویسنده وبلاگ رو به شدت دچار رعد و برق روانی کرده است! اگر واقعا از مطلبی لذت بردید اما حرفی برای گفتن نداشتید لطفا فقط به ذکر یک صلوات اکتفا کنید! خیلی خیلی ممنونم.



*اگر بتوانیم بال‌های عاطفۀ خود را برای عموم مردم بگشاییم، پرواز خواهیم کرد و اگر مانند ابرها بر سر همۀ انسانها سایه بیفکنیم، باران خواهیم شد



اگر از بالا نگاه کنیم مشکلات را کوچک خواهیم دید و هرچه بالاتر برویم جاذبۀ زمین برای ما کمتر خواهد شد، آنگاه می‌توانیم پرواز را تمرین کنیم.*
* استاد پناهان*

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

ویار زنانه

يكشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۵۵ ب.ظ

 

دلم بهانه گیری می کند...

چند روزیستـــــ...

دائم به دیواره های خانه قلبم چنگ می زند و ناله می کند...

دلم دلش ویارهای زنانه کرده!

طفلک دلم دلش می خواهد...

بر روی صندلی ننویی ای که نیستـــــ...

رو به پنجره ای که نیستــــ...

باز شده رو به باغی که نیستـــــ...

در خانه باغی که نیستـــــ...

برای نوه ای که نیستـــــ...

با آرامش لطیفی که نیستــــ...

با لبخند رضایتی که نیستــــ...

جوراب ببافم...


بیچاره دلم!

دلش تمام کار های زنانه ای را می خواهد که نیمه کاره گذاشته ام!

رومیزی روبان دوزی ام را...

دستکش فینگر لس قلاب بافی ام را...

کیک ها و ژله های تزیینی دوست داشتنی ام را...

طفلک دلم پیر شده است...

دل دلم نوه می خواهد...

آخر از پسر 5 ساله ای که همسری برایش نیست؟!

دلم ناله می کند و من که نگاهم به تمام پسران ودختران کوچک سرزمینم می افتد و آرامشی که حق آنان هستــــ...

اما نیستــــــ...

دختران و پسران معصوم سرزمینم که بهترین جوانان تاریخ سرزمین ایران هستند...

دختران و پسرانی که با وجود همجه های عظیمی که هستــــ...

پاکی خود را حفظ کرده اند...

که برای اقتداری جنگیده اند...

که الان به مدد بعضی وطن فروشان نیستـــــــــ...

دختران و پسران کوچک سرزمینم...

که نیاز به دستی برای یاری دارند که نیستـــــــ...


دل من بزرگی کن و کمتر به خانه قلبم تیـــز، چنگ بزن...


غصه جوانان پاک سرزمینم برای زخمیِ دلم کافیست

آهــــــــــ

دل من هنوز باید بر فرق سرت عمود آهنین بزنم...

تا دستان نالایقم همچون عموی خوبم عبـــاســــ

لایق فدا کردن در راه امامم شود!

آه از سوز دل عمویم عباســــ

که فریاد اکبر جوان را به زمان ارباً اربا شدن، شنید...

ناله های قاسم نوجوان را در زیر لگدمال سم ستوران شنید...


آخ از دلـــــِ تنــــگــــِ عباســــِ علیـــــــ


آهـــــــــــــــــــــــ

 

رحم الله عمی العباســـــ

رحم الله عمی العباســــــ

 

 
پ.ن: از همه دوستانی که به وبلاگشون نرفتم و جبران دوستی شون رو نکردم جدا عذر می خوام! وسط این همه سردرد یه اسباب کشی ناگهانی هم پیش اومده که هنوز درگیرشم.
برام دعا کنید. ممنونم

نظرات  (۱۴)

۲۷ دی ۹۴ ، ۱۸:۱۸ مــ. مشرقی
چیزی که بهش اهمیت نمیدن، نسل جوان! یه سرمایه ی در اختیار و مستعد!
پاسخ:
کجایید ببینید که جوونای انقلابی و متعهد مملکتمون چه بلایی داره به سرشون میاد...
:(
۲۷ دی ۹۴ ، ۱۸:۳۱ محمد حسین
یارب

سر عباس را به نیزه زدند ..
تا ببینند چه بر حرم رفته 
تا ببینند نگاه یک لشگر 
سمت بانوی محترم رفته ...

هعیی

فی امان الله 
پاسخ:
آه...
:(
سر عباس ها هنوز هم بر سر نیزه می رود...
۲۷ دی ۹۴ ، ۱۸:۵۱ .. مَروه ..
هعی...
پاسخ:
آه
کاش من هم همراهشان میشدم
پاسخ:
همراه کی؟!
همراهی عموم عباس..؟؟!!!
به نظرتون کمن الان جوونایی که به عباس علی اقتدا کردنو دارن برای این مرز و بوم آب میشن و کسی بهشون توجهی نداره؟!
:(
۲۷ دی ۹۴ ، ۲۲:۳۹ مــ. مشرقی
دارم میبینم.
پاسخ:
درد
درد
درد
...
۲۸ دی ۹۴ ، ۰۱:۱۸ محمد حسین
یارب

از اونجایی که خودم هم دو دل بودم ، پست رو به حالت تعلیق درآوردم ....

نظر خوبی بود ..اما صرفاً به یاد شبی که اون غزل سروده شده بود پست رو گذاشتم ... ....باز هم ممنون از نظر ...

فی امان الله
پاسخ:
اوهوم
خواهش

۲۸ دی ۹۴ ، ۱۳:۰۰ زهرا مهربون
سلام عزیزم
راستش نمیدونم چی باید بنویسم...
مواظب خودت باش..
پاسخ:
سلاامم
:))
همین که اومدید خیلی برام خوبه!:)
۲۸ دی ۹۴ ، ۱۴:۴۴ علی اصغر
سلام خاله
خوبین؟
به جوان ها کمتر اهمیت می دهند
من از این موضوع بسیار ناراحتم
پاسخ:
سلام علی آقا! :)
بهترم...
یکم فقط بیشتر از زیاد سرم شلوغه!
باید خودمون برای خودمون دنیای خوبی بسازیم...
مسئله اینه که خود ما جوونا باید هوای خوودمونو جوونای دیگه رو داشته باشیم...
میشه یه کارایی کرد...
ان شاءالله زیر خیمه آقا،درپناه عمو عباس سلامت وتندرست وعاقبت بخیر باشید

.....

دعاگوییم شما هم دعا بفرمائید
پاسخ:
سلام
برای همه جوونامون دعا کنید!
ما هم اگر قابل باشیم همیشه دعاگو هستیم...
ان شاء الله به آبروی عمو عباس همه جوونای مملکتمون عاقبت بخیر بشن!
۲۸ دی ۹۴ ، ۲۳:۳۹ محمد محمدیان
این دل نوشته هاتون بسیار زیباست **

عالی بود
پاسخ:
ممنونم
وقت تعریف یه صلوات بفرستید. اون جوری  خیلی خوشحال میشم!

درد در سینه ات و تلاطم در روحت نشانه ی آن است که هنوز زنده ای، هنوز انسان، و هنوز گشاده در برابر زیبایی جهان.
حتی اگر به فراخور این حال عملی انجام نداده باشی....!

دوره گردها، پل هاردینگ


نه کم نیستتد
و کاش همراهشان میشدم
پاسخ:
:)
حداقل کاری که میتونیم بکنیم دعاست و حد اکثر همراه شدن و مثل اونها درد کشیدن!

البته راهگشایی هم میشه کرد...
مثلا بعضی به پول نیاز دارن. روزانه پول یه دونه تخم مرغ رو بدیم بهشون تا در راه ارمانشون خرج کنن...مثلا..
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم
همه تن چشم شدم خیره بدنبال تو گشتم


اینجا برای از تو نوشتن مرا کم است
دنیا برای از تو نوشتن مرا کم است
اکسیر من نه اینکه مرا حرف تازه نیست
من از تو می نویسم و این کیمیا کم است


من از دلخوشی های این زندگی 
مگه چی بجز حقمو خواستم
یه دنیا زمین خوردم از بچگی
که یکجا رو پای خودم واستم

اینا جووونیای منه،  شعرهایی که باهاشون آروم میشم. 

واین
پیر شدم،  پیر تو ای جووونی
پاسخ:
فقط میتونم بگم:
آه..
حرف پستم بودید تو و خیلیای دیگه....
با قلبت بازی کردم؟! :)
(خودت این جمله رو گفتی!)
عموی خوبم عباس:(
پاسخ:
هعییی...
باب سفینة النجاة حسین(علیه السلام)
سلام من برای اولین باره که مطالبتون رو میخونم لذت بردم از قلمتون و مداحی بی نظیری که گذاشتین ممنونم دلم حسابی تنگشون بود
پاسخ:
سلام عزیزممم... :)
خواهش میکنم! بزرگوارید!
مداحی نوای دلمه که میذارم. کسی گوش کنه معمولا با حس و حال اون زمان من آشنا میشه.
دل منم هنوز تنگه! هنوز از محرم فاصله نگرفته خیلی...
بازم بیاید . البته اگه یه راه ارتباطی مثل ایمیل یا ادرس وبلاگ بذارید خیلی خووبه!
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">