پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

سلام.
اینجا آسمان قلب من است جایی که در آن پرواز می کنم. ابرهای تخیلاتم، نم نم غصه هایم، برق نگرانی هایم، و نسیم امیدهایم را در آن خواهم دید. . مهدی خورشید این آسمان
مهدی جان
در مسلک ما معنی پرواز چنین است
بابال شکسته به هوای تو پریدن



از آنجا که اسلام دینی سیاسی ست بدون شک من به مسائل سیاسی هم خواهم پرداخت.




دوستان عزیزم که به این آسمان سر می زنند؛ لطف کنند و از درج نظراتی همچون عالی، خوب بود، حرف نداشت، ++(با هر تعدادی)، لذت بردم و ... خود داری کنند!تا الان تایید شده و البته پرواز سپید، از نویسندگان این نظرات به خاطر حسن نیتشون به شدت سپاس گذار بوده و هست! ولی این دست نظرات، همیشه نویسنده وبلاگ رو به شدت دچار رعد و برق روانی کرده است! اگر واقعا از مطلبی لذت بردید اما حرفی برای گفتن نداشتید لطفا فقط به ذکر یک صلوات اکتفا کنید! خیلی خیلی ممنونم.



*اگر بتوانیم بال‌های عاطفۀ خود را برای عموم مردم بگشاییم، پرواز خواهیم کرد و اگر مانند ابرها بر سر همۀ انسانها سایه بیفکنیم، باران خواهیم شد



اگر از بالا نگاه کنیم مشکلات را کوچک خواهیم دید و هرچه بالاتر برویم جاذبۀ زمین برای ما کمتر خواهد شد، آنگاه می‌توانیم پرواز را تمرین کنیم.*
* استاد پناهان*

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

کوه های طلا را همچون سنگ دید(1)

پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱ ب.ظ

چندی پیش تلویزیون ایران، سریالی کره ای پخش کرد با نام سرنوشت. در این سریال جریان یکی از وقایع تاریخ کره روایت می شد؛ که یکی از قهرمانان ملی کره به اسم چوی یونگ ،در آن نقش بارزی داشته و توانسته است یک شورش بزرگ در گوریو(یکی از چهار امپراطوری کره آن زمان) را کنترل کند.

به شخصیتی که در سریال نشان داده شده بود، جذب شدم ! در واقع شخصیت زن داستان شباهت زیادی با خودم داشت! :) و البته شخصیت مرد داستان(همان چوی یونگ مذکور) بسیار به آقای همسر شبیه بود! :) برای رفع کنجکاوی شروع به تحقیق در مورد شخصیت چوی یونگ کردم.

فهمیدم که یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین قهرمانان ملی کره است که چون برای پیشبرد عدالت و استقلال کره جنگیده بوده؛ در بین مردم کره محبوبیت زیادی دارد و هنوز بعد از گذشت هفتصد سال بر سر مزار او حاضر می شوند. والبته برای او افسانه هایی هم ساخته شده. مثلا این که چون این مرد به ظلم کشته شده است؛ در مزار او هیچ سبزه ای روییده نمی شود و اطراف این مزار را خاکی سرخ به رنگ خون(به نشانه خون به ناحق ریخته شده فرمانده یونگ) پوشانده است!

در آن زمانی که من به دنبال اطلاعات از این فرد بزرگ کره ای بودم؛ هنوز سایت یا مرجع مناسب فارسی زبانی در مورد این فرد اطلاعات درستی نداشت. به همین خاطر مجبور بودم که با سختی و به صورت افتان و خیزان و به زور ابزار های ترجمه اینترنتی!! از زبان کره اطلاعات کسب کنم!

در همین تلاش های مجدانه مسائلی بر من روشن شد؛ و یکی از این مسائل این بود که تلاش برای رسیدن به دنیایی بدون ظلم و دنیایی بدون خونریزی و جنگ فقط مخصوص ملت ما و مسلمانان نیست! همه نوع بشر به این دنیای بدون بی عدالتی علاقه مندند و هر کس که نوید این چنین دنیایی را به آن ها بدهد به سمت او می روند( مثل فرمانده چوی یونگ که هنوز بعد از هفتصد سال محبوب است) و البته چه بهتر که کسی که ندای عدالت می دهد خود نیز برای آن سختی کشیده باشد؛ و تلاش و مجاهدت کرده باشد. این افکار باعث شده بود که این قدر در شخصیت این مرد(چوی یونگ) غرق شوم، که در افکارم خود را در روزی تصور میکردم که بر سر مزار این فرد رفته ام و مشغول فرستادن فاتحه ای برای او هستم! شاید برایتان مضحک باشد اما به نظرم حق طلبی و مجاهدت در راه عدالت به رنگ و دین و نژاد نیست و هرکس که در این راه باشد مستحق احترام ویژه است! به قولی:

قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری

ادامه دارد...

بخش دوم این نوشته

کوه های طلا را همچون سنگ دید(2)

نظرات  (۸)

۲۷ آذر ۹۴ ، ۰۵:۵۸ زهرا احمدآبادی
تامل بر انگیز بود و جالب....

موفق باشید....
پاسخ:
ممنونم
۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۲:۲۱ منور الفکر
بنظرم این همان جمله معروفی بود که درباره این فرمانده در تاریخ شان ثبت شده است..

گاهی افرادی در تاریخ می یابی که چندان قوی نیستند، یا باهوش یا هشیار...
ولی در یک بزنگاه با واسطه هایی یکباره برجسته میشوند...

هرکاری میکنم نمیتوانم چندان احترام خاصی برای چنین کسانی که بی مایه هستند در اصل و به واسطه ای کسی شده اند یا بهتر است بگویم به اشتباه کسی پنداشته میشوند...قائل باشم!
پاسخ:
سلام.
نفهمیدم الان تعریف کردید یا بد گفتید.
 تیتر برگرفته از وصیت پدر فرمانده یونگ به پسرشه مبنی بر ساده زیستی و بی میلی به دنیا که این مرد همیشه این وصیت رو سر لوحه رفتارش قرار داده و به شدت به لباس و خوراک(چیزایی که برای اشراف اون زمان خیلی مهم بودن) بی میل بوده!
این طور نیست که کسی که بی مایه باشه همیشه محترم بمونه بالاخره یه جایی کارش لنگ میزنه!

سلام خاله
پس چرا عدالت طلبی من محکوم می شود؟
و همیشه آن هایی که خودشون به جایی رسیده اند دیگران
را به صبر و سکوت دعوت می کنند

پاسخ:
سلام
چون دنیا جای پستیه. و فقط شما نیستید که عدالت طلبی تون محکوم میشه.
۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۴:۴۹ محمد محمدیان
ذات حق طلبی در بشر وجود دارد
بعضی ها در طلب این حق طلبی و صلح نیستند و مثل حیوانات برای بدست آوردن و بقا میجنگند

اما بعضی ها دنبال صلح و آرامش هستند و دوست دارند همه با هم بدون خونریزی زندگی کنند

افرین بر شما که چنین حس های زیبایی دارید
پاسخ:
سلام.
بله درسته.
ممنونم
سلام
این ها آزادگان عالم اند
همانی که حضرت اباعبدالله علیه السلام در روز عاشورا گفتند: اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید.
پاسخ:
سلام
بله آزادگان عالم!
دقیقا درسته. دین نداشتند ولی آزاده بودند و البته بی میل به دنیا و ما فیها..
ممنون که اومدید!
۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۱:۴۶ زهرا فاطمی
سلام
بله همین طوره.. در روح الهی انسان چیزهایی که مخالف و محصور کننده اش باشند نمی گنجه و کسانی هستند که آنچنان آرزوی داشتن دنیایی زیبا را دارند که جسمشان را فدای رسیدن به این روح زندگی می کنند. و ما همه باید اینچنین انقلابی باشیم به فرموده رهبری با همان شاخصه های والا..

الهی که پر امید، حیات طیبه الهی را نوووش کنید..
پاسخ:
سلام
الهی که همه دعاهای شما مستجاب بشه!:)

جالب بود
 از معدود سریالهای کره ای بود که ندیدم
پاسخ:
خوبه دیگه معرفیشم کردیم! :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">