پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

در مسلک ما معنی پرواز چنین است، با بال شکسته به هوای تو پریدن …

پرواز سپید

سلام.
اینجا آسمان قلب من است جایی که در آن پرواز می کنم. ابرهای تخیلاتم، نم نم غصه هایم، برق نگرانی هایم، و نسیم امیدهایم را در آن خواهم دید. . مهدی خورشید این آسمان
مهدی جان
در مسلک ما معنی پرواز چنین است
بابال شکسته به هوای تو پریدن



از آنجا که اسلام دینی سیاسی ست بدون شک من به مسائل سیاسی هم خواهم پرداخت.




دوستان عزیزم که به این آسمان سر می زنند؛ لطف کنند و از درج نظراتی همچون عالی، خوب بود، حرف نداشت، ++(با هر تعدادی)، لذت بردم و ... خود داری کنند!تا الان تایید شده و البته پرواز سپید، از نویسندگان این نظرات به خاطر حسن نیتشون به شدت سپاس گذار بوده و هست! ولی این دست نظرات، همیشه نویسنده وبلاگ رو به شدت دچار رعد و برق روانی کرده است! اگر واقعا از مطلبی لذت بردید اما حرفی برای گفتن نداشتید لطفا فقط به ذکر یک صلوات اکتفا کنید! خیلی خیلی ممنونم.



*اگر بتوانیم بال‌های عاطفۀ خود را برای عموم مردم بگشاییم، پرواز خواهیم کرد و اگر مانند ابرها بر سر همۀ انسانها سایه بیفکنیم، باران خواهیم شد



اگر از بالا نگاه کنیم مشکلات را کوچک خواهیم دید و هرچه بالاتر برویم جاذبۀ زمین برای ما کمتر خواهد شد، آنگاه می‌توانیم پرواز را تمرین کنیم.*
* استاد پناهان*

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

دل نامه_ نی نامه

چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۳۴ ق.ظ

مشنو از نی چون حکایت می کند                    بشنو از دل چون روایت می کند

مشنو از نی، نی نوای بینواست                      بشنو از دل، دل حریم کبریاست

نی چو سوزد تلّ خاکستر شود                      دل چو سوزد خانـۀ دلـبر شود

نی زِ خود هرگز ندارد شور و حال                    دل  بـود مـرآت  نــور لایــزال

نی اگر پروردۀ آب وگِل است                         دست پـروده خـداونـدی، دل است

نی اگر بشکست بی قدر و بهاست                بشکند گر دل، خریدارش خداست

نی به هر دست و به هر لب آشناست            دل مکان و خانۀ خاص خداست

نی تهی دست است و بی قدر و بها              دل  بود  گنجینۀ  عشق  و  صفا

نی تهی مغز و درونش پر هواست                  دل تـجلـّی گاه عـرفان و ولاست

نـی تـو را از یاد حق  غافل  کند                     دل تو را بر قُرب حق  نائل  کند

نی چو بینم یادم آید نینوا                             دل شــود نـالان  بـه یـاد کـربـلا

از جفای نی دلم آتش گرفت                         کاش نی از ریشه آتش می گرفت

رفت بر نی رأس پر خـون حسین                    بود زینب پای نی در شور و شین

نی زِ حلقوم حسین خون می مکید                پـای نی زیـنب گریـبان می دریـد

دیـد بر نی چـون سر آن  حق پرست               سر به محمل زد جبین خود شکست

رفت نی در شام و در طشت طلا                   می خـورد نـی بر لـب  آن مـقـتدا

مـی زنـد نـی بـوسه بر دست یـزید                 لـیـک  آزرده  لـب  شـاه  شهــید

نی خورد چون بر لب و دندان او                      دل بسوزد بر لب عطشان او

ذره بس کن ماجرای نی نوا                          سوخت از این غم، دل خیر النساء

دیوان  امام خمینی(رحمه الله علیه)

************************************************


این شعر زیبا، نشانه درک عمیق و عجین شدن بسیار زیاد روح خمینی کبیر در مکتب عاشورا دارد و شاید همین هم باعث شد که جز حماسه حسین نتواند از این یادگار عظیم این مرد بزرگ محافظت کند!

سال 88 جز فریاد "علمدار کجایی" ملت و به معرکه خواستن الگوی همه ولایت پذیران چه چیزی میتوانست ما را از فتنه براندازی نجات دهد؟

هرچند کسانی که برای این امر کثیف هدایت شده بودند، به خاطر بی پشتوانه بودنشان، چون "همج الرعاع"  در طوفان خشم آقا ابوالفضل العباس (علیه السلام) تار ومار شدند؛ ولی ملتتتت هوشیار باشید که بار مسئولیت ما را کسی جز ما نمی کشد! هوشیار باشید که هنوز فتنه زنده ست!!


************************************************


شدیدا نگران خبرگان و مجلس هستیم! امیدوارم مردم آن قدر درایت و بصیرت داشته باشند که افتضاح سال 92 دوباره تکرار نشود! نکند آن علامه!! ای که حتی نماز میت را از روی تابلوی تقلب می خواند  به روی کار بیاید!! و اعوان و انصارش طمعی به ولی امر ما آقا سید علی عزیزمان کنند!


************************************************

نگران نفوذی هایی که با اسم ائتلاف آمدند و فقط باعث شکسته شدن آراء ملت شدند، باشید! به تحرکاتی که می بینیم بی توجه نباشیم! حفظ نظام از اوجب واجبات است!!

کی بیدار می شوید؟؟ صبحُ بقریب... نمازتان قضا نشود!!!

نظرات  (۱۱)

۰۹ دی ۹۴ ، ۱۶:۲۵ زهرا احمدآبادی
رهبر معظم انقلاب :
مردم ما در مقابل فتنه،
خودشان به پا خواستند!
نهم دی در سرتاسر کشور ،
مشت محکمی به دهان فتنه گران زد!
این کار را خود مردم کردند!
این یک حرکت خودجوش بود!
این خیلی معنا دارد!
این نشانه ی این است که این مردم بیدارند!هشیارند ....
پاسخ:
جانم فدای سید علی...
بی تردید آزمون های سختی پیش روی ماست. فقط بصیرت..
پاسخ:
فتنه های آخر الزمان!
بله
دعا کنید...
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۷:۱۱ محمد امین احسن مقدم
سلام و درود*

متاسفانه فتنه مانند انرژی از شکلی به شکل دیگه ای تغییر میکنه اما منشاء اش یه جاست و اونم, حاج آقا خاطره است :)
یک شل یک نفر را نخست وزیر امام خطاب می کنند و شبی دیگر نوه ای را علامه مورد خطابه قرار میدهند...
دلمان برای آن میر و سید و نوه می سوزد که فریب این ذوذنقه را خوردند, خود مضحکه خاص و عام کردند...

"کشتی نجات آمد و ..."
پاسخ:
سلام وقت بخیر
خیلی هم به فریفته شدن فکر نکنید. بعضی اوقات بحث فریب نیست بحث طمعه بحث جاه طلبیه!
خدا به فریادمون برسه از نفس اماره...
۰۹ دی ۹۴ ، ۲۰:۴۷ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
متشکرم از پستتون بانو
پاسخ:
خواهش!
انجام وظیفه بود!
۰۹ دی ۹۴ ، ۲۱:۳۶ رهروان فاطمه (س)
سلام
ممنون بابت تذکرتون در مورد پستم
تحقیق کردم ،مشکل داشت
ممنون
پاسخ:
سلام
لطف کنید این جور نظرات رو خصوصی بفرستید!
خواهش. من تذکر ندادم سوال کردم! :)
کلی هم فکر کردم که بدونم چی گفتم! :)
۰۹ دی ۹۴ ، ۲۲:۴۰ لبیک یا خامنه ای
نمی دونم چی نوشتی آبجی....ینی نمی تونم بخونم چی گفتی..آخه خداروشکر امروز در پاسخ یه محبتو همدلی به خواهر طلبه ای چنان سیلی با صحبتهاش خوردم که در خود شکستم....و وظیفه ای نداشتم جز سکوت...و الحمدلله در این روز ذره ای بیشتر درک کردم محبت حضرت آقا به فتنه گران و پاسخ این محبتو از اونها در این روزها...(گفتی در مورد 9 دی هست پست)

و شرمنده ی امام مهربانی هایم که دردهای دل این روسیاهو ان شاالله  خودشون جمعه تسکین خواهند بخشید....ان شاالله

التماس دعا آبجیم
یا فاطمه(س)


پاسخ:
الهی فدات بشم من!
تحمل کن عزیزممم...
جهاد همینه!
من اون اوایل خیلی تند بودم(برعکس شما) آقای همسر همش این آیه ها رو به من تذکر میدادن:
اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما
و اذا مروّا باللغو مروّا کراما
۱۰ دی ۹۴ ، ۰۹:۱۱ معصـومــــــه ▄▄▄✐
قشنگ بود خیلی....
پاسخ:
:)
آخی..
چه قشنگ بود فک نمیکردم امام خمینی اینقدر زیبا شعر بگن....

پاسخ:
ای بابا!
ایشون دیوان اشعار دارن!
خیلی هم قشنگه اشعارشون. برید تهیه کنید بخونید...
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۴:۳۲ رزمنده ..
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

شعر، خیلی قشنگ بود....فقط فکر کنم یه مصرعشو یه کم اشتباه نوشتید...البته جسارت رزمنده را ببخشید...صمیمانه میگم...


ان شاء الله نتایج این انتخابات مورد رضایت امام زمان باشه هم صلوات

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یاعلی
پاسخ:
سلام.

نمیدونم! من کپی کردم؛ خودم که تایپ نکردم! بفرمایید درستش میکنم. من فقط یکم از شعر رو بلد بودم بقیه شو از نت گرفتم! :)

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
هرچند رضایت ایشون فقط با لیاقت پیدا کردن ما برای ظهور تامین میشه به نظرم! دیگه بسه غیبت، نه؟

 ممنونم! همچنین برای شما!
علی یارتون و یا علی
میدونم دیوان دارند!
 فقط نمیدونستم انقد قشنگه..:)
پاسخ:
شرمنده پس من بد متوجه شدم!
منم نمیدونستم این شعر این قدر قشنگه!
:)
قشنگ بود
پاسخ:
ممنونم!
خیلی ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">